שר המשפטים חשף את פרט החקירה האסור בפרסום בפרשת ניר חפץ

בנאומו בכנסת חשף שר המשפטים אמיר אוחנה את שיטות החקירה והלחץ בהן השתמשו החוקרים על מנת שיחתום על הסכם עד מדינה בפרשת תיק 4000

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/19 14:47 ח בחשון התשפ

שר המשפטים חשף את פרט החקירה האסור בפרסום בפרשת ניר חפץ
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה המוגן לפי חוק החסינות דיבר על שיטת החקירה והלחץ שהופעלו על ניר חפץ בכדי לחתום על הסכם עד מדינה. בכך הפר ח"כ אוחנה  את צו איסור הפרסום בפרשת 4000, והתייחס לשיטות החקירה של המשטרה שהופעלו על עד המדינה ניר חפץ, לשעבר דובר משפחת נתניהו.  

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן) קראה: "אתה עושה מעשה שלא ייעשה. השתמשת בחסינות שלך כדי להקריא את דף המסרים של הבוס שלך".

"מצפים ממך שתהיה ממלכתי, ושלא תשתלח בכל העולם", הוסיף ח"כ איתן גינצבורג. "מה שעשית זה להציג מופע אימים". חברת הכנסת תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי)אמרה כי "במסגרת עוד נאום התקרבנות, החליט שר המשפטים להפר צו איסור פרסום וחשף פרטים אישיים בכסות של הגנה על זכויות נחקרים, והוא אפילו לא זיהה את האירוניה. יצא המרצע מן השק, זכויות חשודים וכל שאר ההשתלחות ברשויות החוק מעניינות רק כאשר את משרתות את אדונו נתניהו".

עם הפרסום בחדשות 12 על כך שהופעלו אמצעי הלחץ אסורים שהפעילו על חפץ, מסרה המשטרה כי היא "מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ראש להב 433 וראש אח"מ. אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה. למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן