הגיוסים לצה"ל יידחו, המתגייסים ייהנו מחופש ארוך יותר

שיתוף פעולה של צה"ל ומשרד החינוך הביא לכך שמועדי גיוס יידחו מתחילת הקיץ לסופו, ולמסיימי י"ב יינתן יותר זמן מנוחה בין סיום הבגרויות האחרונות ומועדי ב' להתייצבות בלשכת הגיוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/19 08:37 ח בחשון התשפ

הגיוסים לצה"ל יידחו, המתגייסים ייהנו מחופש ארוך יותר
מתגייסים בבקו"ם. אילוסטרציה, צילום: אבי דישי, פלאש 90

שיתוף פעולה בין משרד החינוך לבין אגף כוח אדם יאריך את החופש שלפני הגיוס לצה"ל. כך דווח הבוקר (ד') ב'ישראל היום'. בכל שנה היו מגיעות למיטב הבקו"ם פניות רבות של מועמדים לגיוס, שמבקשים לדחות את גיוסם בשל הקרבה למועדי ב' ולבגרויות הקיץ. במקרים רבים היו מועמדים לשירות ביטחון ניגשים לבגרות חשובה, וכמה ימים לאחר מכן, לעתים אף למחרת, מתייצבים בלשכת הגיוס. בד בבד, היו התנגשויות בין מועדי גיוס לבין מועדי ב' וג' בבגרויות והחופש בתום כיתה י"ב.

לנוכח ריבוי פניות מסוג זה, באגף כוח האדם הבינו בשנה האחרונה כי יש לנקוט צעדים כדי להקל על מתגייסי הקיץ. כצעד ראשון לטיפול בבעיה, נדחו מרבית גיוסי יולי לחודש אוגוסט כבר מהקיץ הקודם. בזכות שינוי זה ירד מספר הפניות של המתגייסים למיטב.

כעת, במסגרת שיתוף הפעולה עם משרד החינוך, נמצא פתרון נוסף שיגדיל את זמן המנוחה בין הבגרויות לבין הגיוס לצה"ל. בכך יתאפשר חופש גדול יותר למתגייסים ללוחמה במחזור יולי־אוגוסט. זאת, לאחר שבקיץ האחרון צה"ל דחה את רוב גיוסי החי"ר מחודש יולי לחודש אוגוסט כדי להעניק גם למתגייסים הראשונים של השנתון זמן מנוחה בין הבגרות האחרונה לגיוס לצה"ל.

החל מהקיץ הקרוב, של שנת 2020, ייכנס השינוי לתוקף באופן חלקי, אשר נעשה בתיאום בין משרד החינוך וצה"ל.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן