ראשי הרשויות מתריעים: אנחנו בפני קריסה של השירותים העירוניים

מעל 150 ראשי רשויות שלחו פניה דחופה לראש הממשלה נתניהו ולכל חברי הכנסת, בה קראו להם לגלות אחריות ולמנוע את קריסת השירותים העירוניים ע"י שחרור תקציבים המוערכים בלמעלה מ-מיליארד שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/19 09:22 ו בחשון התשפ

ראשי הרשויות מתריעים: אנחנו בפני קריסה של השירותים העירוניים
ראש עיריית מודיעין ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, צילום: פלאש 90

מעל 150 ראשי רשויות, האמונים על כ- 70% מתושבי מדינת ישראל שלחו פניה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו ול-120 חברי הכנסת ה-22 , בה מתחו ביקורת על חברי הכנסת וקראו להם לגלות אחריות ולמנוע את קריסת השירותים העירוניים ע"י שחרור תקציבים המוערכים בלמעלה מ-מיליארד שקלים עבור תכניות בחינוך, מיגון, פיתוח, החברה הערבית ועוד. בימים אלו ראשי הרשויות נערכים להשבתת כלל השירותים העירוניים ביום חמישי הקרוב.

בין ראשי הרשויות שחתומים יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', יו"ר פורום ה- 15 רון חולדאי, ראשי רשויות חברי פורום ה-15, ראשי מועצות אזוריות, מקומיות, ערים יהודיות, ערביות, דרוזיות ועוד.

במכתב קראו ראשי הרשויות לכל אחד ואחת מחברי הכנסת לייצג את תושבי מדינת ישראל ולפעול למענם כפי שהתחייבו. "בייחוד בשעה זו בה השלטון המקומי מהווה השלטון היציב במדינה שמקיים את חיי היומיום של התושבים- יש לשים את העם מעל הפוליטיקה ומעל ההסכמים הקואליציוניים ולפעול בדחיפות להסדרת התקציבים הנדרשים."

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "השלטון המקומי מאוחד סביב המטרה החשובה – להמשיך להעניק לתושבים שלנו את השירותים הטובים ביותר. אני מברך את מאות ראשי הרשויות החתומים על המכתב, ומודה להם על השותפות החזקה. כולנו יחד – קטנים כגדולים מובילים מאבק חשוב כרגע, בהיעדר מענה מהשלטון המרכזי, למען התושבים שלנו."

שי חג'ג' יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצה אזורית מרחבים: "השבתת הרשויות המקומיות הינה צעד כואב שלא היה מנוס ממנו. קיצוץ מענקי האיזון  ושיתוק הפעילות של משרדי הממשלה פוגעים פגיעה אנושה בשלטון המקומי – ובעיקר ברשויות ובמועצות חלשות, וביכולתן לספק שירותים חיוניים לתושבים. העובדה שכמעט כל ראשי הרשויות תומכים בהחלטה לשבות מלמדת עד כמה חמורה הפגיעה בכל השלטון המקומי. אנחנו עדיין מקווים כי הממשלה תתקן את הליקויים המתבקשים וכך נוכל לבטל את השביתה" .
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן