שקד: "רה"מ מסיבותיו שלו, בוחר לקיים שיח רק מול בנט"

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד התייחסה הבוקר בגל"צ למצב הבטחוני למצב הפוליטי, ושידרה יציבות בכל הנוגע למצב הפנים מפלגתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 10:44 ה בחשון התשפ

שקד: "רה"מ מסיבותיו שלו, בוחר לקיים שיח רק מול בנט"
יו"ר ימינה איילת שקד, צילום: פלאש 90, גילי יערי

בראיון בגלי צה"ל, יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, הגיבה למצב הבטחוני בדרום ולמצב הפוליטי המחייב, לשיטתה, הקמת ממשלה ומניעת בחירות שלישיות. שקד הציבה חזית אחידה וקו דומה להתבטאויותיו של שותפה לימין החדש, נפתלי בנט בכל הנוגע לדרכי הטיפול בירי מהרצועה

 "הייתי 4 שנים חברת קבינט, אנו לא נוכל להימנע מסבב לחימה משמעותי נוסף, דרוש טיפול שורש. לאחר מכן, בכל פעם שהחמאס או הג'יהאד האיסלמי יורים, צריך להגיב בעוצמה על פי מדיניות של מכסחת דשא. צה"ל יכול להגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות כלפי ישראל. עובדה, מאז מרץ 2018 , לא הגבנו בעוצמה הדרושה", אמרה שקד והוסיפה: "העמדה שלי ושל בנט עקבית, אמרנו תמיד שנדרשת פעולה משמעותית בעזה, לצה"ל יש תוכניות ויש יכולות, צריך בזמן הנכון לעשות את הפעולה הזאת ואח"כ לנקוט במדיניות של מכסחת דשא".

שקד התייחסה לדבריו של בנט , שאמר כי סבב בחירות נוסף יביא להתרסקות גוש הימין.
"מערכת בחירות שלישית גרועה למדינת ישראל, גם לימין זה דבר רע. בבחירות הקודמות היינו 61 , ללא ליברמן, כעת 55 חברי כנסת. בסקרים רואים שהציבור לא רוצה מערכת בחירות שלישית ואם חס וחלילה נגיע לשם, שלטון הימין בסכנה. בסבירות לא מבוטלת השמאל יעלה לשלטון, מה שנקרא "מלא מלא". שקד הציבה "שתי אפשרויות סבירות", כהגדרתה:
1.    ממשלת אחדות , נתניהו וגנץ יצטרכו לסכם בינהם מי יהיה רה"מ ראשון 
2.    ליברמן יכנס לגוש הימין ולהביא הישגים גדולים לציבור שלו והחרדים יצטרכו להתפשר 

לגבי הפרסום לפיו ראש הממשלה נתניהו הציע לבנט את תפקיד  שר הבטחון, הגיבה שקד: "בנט ואני עובדים בתאום מלא, רה"מ, מסיבותיו שלו,  בוחר לקיים שיח רק מול בנט, טוב שיח מול בנט, מאשר אין שיח כלל. מה שמעניין שתקום ממשלה ומדינת ישראל לא תצא לבחירות בפעם השלישית. 
עבור מדינת ישראל בנט כשר בטחון יכול לתרום תרומה גדולה ומשמעותית. בנט לא קיבל שום הצעה וזה כרגע לא על הפרק, אך לדעתי בנט יכול להיות שר בטחון מצויין למדינת ישראל."

שקד, שכיהנה כשרת המשפטים, התייחסה לנאום השר אוחנה, בעקבות פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר:
"אחרי כל נאום שלי, היו זעקות. לכל שר יש הסגנון שלו, הסגנון שלי היה אחר. ב2018 נאמתי נאום לא פשוט, על רמיסת זכויות אדם בישראל תחת גלגלי המשפט הפלילי. וגם אז הייתה סערה בפרקליטות. 
על פי חוק צריך צו בית משפט לחטט בטלפונים סלולריים. 
הטרדת עד – זו עבירה , אך בטח ובטח בחקירה כזו רגישה, יש לשמור על הכללים ועל זכויות הנחקרים. תחשוב על מאות אנשים אחרים שלא מדברים עליהם, מה הם עוברים. שאדם נקרא לחקירה לא בהכרח שומרים על כל זכיותיו. 
אוחנה אמר, רוב הפרקליטים טובים וישרים. בנושא חקירת פוליטיקאים, אני אמרתי לכל הנהלת הפרקליטות , היזהרו שלא לעשות פליליזציה של ההליך הפוליטי ופליליזציה של החיים. כי כל העבודה שלנו זה תן וקח אחד גדול".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן