מחאת הנכים חזרה: צמתים מרכזיים נחסמו

המשטרה הודיעה כי הפגנות הנכים המתקיימות כעת במרכז תל אביב מאושרות על ידה, והודיעה כי מספר צמתים מרכזיים בתל אביב נחסמו לתנועה עד לתום ההפגנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/19 17:25 ב בחשון התשפ

מחאת הנכים חזרה: צמתים מרכזיים נחסמו
מחאת הנכים. ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות מחאה מאושרת המתקיימת בשעות אלו בצומת עזריאלי בת"א, חסמה משטרת ישראל באופן יזום את הרחובות הבאים על מנת לאפשר את קיומה של המחאה באופן בטוח:

▪ דרך מנחם בגין לכיוון צפון (התנועה מופנת לשיקוע). 
▪ רח' גבעת התחמושת  מהעלייה מאיילון ועד לקפלן.

ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים המוצבים במקום.

נכון לעכשיו לא מורגשים עומסי תנועה חריגים בעיר, ציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים המכוונים את התנועה במקום.

עוד מסרו במשטרה כי משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר פגיעה בלתי מידתית בשגרת החיים.

מדוברות ארגון המחאה 'נכה, לא חצי בן אדם' נמסר כיבשעה זו בצומת קפלן-בגין בתל-אביב מתקיימת הפגנת תמיכה ביישום הפעימות הבאות בחוק הנכים והעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. 

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומייסד ארגון "נכה לא חצי בן אדם": אנו שמחים כי בעקבות הלחצים המופעלים בימים האחרונים משרד האוצר הוציא קול קורא להגשת הצעות למתווה חלוקת המשאבים, יחד עם זאת, מועד הפגישות המתוכנן, בסוף חודש נובמבר, והניסיון ליעד את המשאבים שלא ליעדם המקורי, קרי קצבת הנכות, אינם מקובלים כלל. אנו קוראים למשרד האוצר לעמוד בהסכמים ובחוק.

חנן טל, מייסד ומנכ"ל ארגון "נכה לא חצי בן אדם": ״חוק הנכים״ הוא חוק בספר החוקים של מדינת ישראל, אי תשלום הפעימה הבאה משמעותה, הפרת החוק והחרפת משבר האמון עם ציבור הנכים. הנכים לא יכולים לחכות. התראנו על כך לפני היציאה לשתי מערכות הבחירות, שעלו למדינה מיליארדי שקלים מיותרים. הנוכחות  שלנו כאן בצומת קפלן, מבשרת על ייריית הפתיחה של מאבק הנכים המחודש, מעכשיו, כך יראו הדברים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן