חמישית מהישראלים חושבים שצריך להעניק חנינה ליגאל עמיר

מסקר חדש עולה כי 40% מהישראלים מאמינים כי ישנה סבירות בינונית עד גבוהה לכך שיתקיים רצח פוליטי נוסף בשנים הקרובות ומאמינים שהשיח בישראל היום אלים יותר מאשר לפי רצח רבין. 37% מהנשאלים מאשימים את כלי התקשורת בהתדרדרות השיח

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/19 21:19 א בחשון התשפ

חמישית מהישראלים חושבים שצריך להעניק חנינה ליגאל עמיר
יגאל עמיר , צילום: פלאש 90

בשבוע הבא נציין 24 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, אולם 40% מהישראלים מאמינים כי ישנה סבירות בינונית עד גבוהה לכך שיתקיים רצח פוליטי נוסף בשנים הקרובות – כך לפי סקר שנערך בידי מכון המחקר רושינק עבור מארגני העצרת לזכר רבין, שתתקיים ביום שבת הקרוב בכיכר רבין בתל אביב.

כחמישית מהישראלים מאמינים שיש להעניק ליגאל עמיר חנינה. עם זאת, 63% מסכימים כי יש להשאירו במאסר עולם. 49% מהנסקרים מאמינים כי גם אילו רבין לא היה נרצח מעולם, השלטון בישראל 2019 היה בידי הימין – זאת לעומת 25% בלבד שמאמינים כי לולא היה נרצח, הייתה כיום ממשלת שמאל.

עוד עולה מהסקר כי 39% מאמינים שסיכוי גבוה יותר שרוצח יגיע ממחנה הימין ויפגע בפוליטיקאי מהמרכז-שמאל, לעומת 21% שמאמינים כי הרוצח דווקא יגיע ממחנה השמאל ויפגע בפוליטיקאי ימני, ואילו 16% מאמינים שהרוצח דווקא יגיע מהמגזר הערבי ויפגע בפוליטיקאי מהימין.

בצל סערת דבריו של ד"ר מרדכי קידר,שנאם בעצרת לחיזוקו של ראש הממשלהנתניהו בפתח תקווה, בה טעם כי לא יגאל עמיר רצח את רבין ז"ל, 40% מהנשאלים מאמינים שהשיח בישראל היום אלים, מסית ומסוכן יותר משהיה בשנת 1995 לפני רצח רבין. לעומתם, 24% דווקא מאמינים שהשיח אז היה אלים יותר מהיום. ומי אחראי לשיח האלים? 37% מאשימים את כלי התקשורת, 29% את הפוליטיקאים ואילו 34% טוענים כי שני הגורמים אשמים באותה המידה.