הנשיא בטקס לזכר השר זאבי: "מנהיגותו צעדה קדימה, האמת הנחתה אותו בכל דרכיו"

הנשיא ריבלין נאם בטקס האזכרה לשר רחבעם זאבי, שנרצח ע"י מחבלים ערבים: "הרצח סימל פגיעה בריבונות הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 17:01 ל בתשרי התשפ

הנשיא בטקס לזכר השר זאבי: "מנהיגותו צעדה קדימה, האמת הנחתה אותו בכל דרכיו"
הנשיא ריבלין בטקס האזכרה לגנדי, צילום: קובי גדעון לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השתתף ונשא דברים כבכל שנה,  גם השנה, בטקס האזכרה הממלכתי לשר רחבעם (גנדי) זאבי ז"ל במלאת 18 שנים להירצחו היום, יום שלישי, ל' בתשרי, 29 באוקטובר, בטקס שהתקיים בהר הרצל בו השתתפו ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, בני משפחת זאבי וחברי כנסת.
 
"ח"י שנים חלפו מאז אותו בוקר שחור כשיד המרצחים פגעה בשר רחבעם זאבי," אמר הנשיא בפתח דבריו והמשיך: "היד הפושעת ביקשה את נפשו של גנדי בשל דעותיו הלאומיות, אבל לא רק בגללן. בעיני המתנקשים רצח של שר בישראל סימל פגיעה בריבונות הישראלית. היריות שנורו על גנדי לא כוונו רק על האיש, על מפלגתו, על מחנהו הפוליטי. היריות כוונו לדגל של כולנו, במטרה אחת, להורידו לחצי התורן לפגוע בריבונות ולסמל כי מנהיגינו פגיעים וחשופים. היום הזה והאזכרה הזו, אינם ענין פרטי ומשפחתי. הם זיכרון לאומי. הם מזכירים לנו שאויבינו אורבים לנו, ושידנו, ידם של זרועות הביטחון, צריכה להיות מוכנה להגן, להדוף ולרדוף כל תוקף ואויב. היום הזה הוא אות וזיכרון לכולנו לבצר את הדמוקרטיה הישראלית, לחזק את האמון בה ולהבטיח את עתידנו כאן בארץ הטובה."
 
הנשיא הוסיף: "את תהילתו קצר גנדי בשדות הקרב, בגבורה במרדף ותעוזה. את טביעות אצבעותיו נמצא מתחת לכל אבן-דרך, בשבילים מסומנים, ובנקיקים עלומים, בהם צעד ללא הרף. השביל של גנדי עוצב בתבנית הייחודית של דור תש"ח דור בוני המדינה, דור שראה למרחוק ובעיקר דור אשר ידע לשים את המדינה לפני הכל. הייתה לי מחלוקת עזה עם עמדותיו של גנדי. אבל לא יכולתי שלא להעריך את נכונותו לערער את השלווה המזויפת, את יכולתו לקעקע את המוסכמות, את מנהיגותו שצעדה קדימה, ואת מחויבותו לאמת שלו, אמת שהנחתה אותו בכל דרכיו."
 
הנשיא פנה לבני המשפחה ואמר: "לפני שלוש שנים הלכה אם המשפחה יעל היקרה לבית עולמה. יעל אהבה את גנדי בכל מאודה ודאגה לו ולכם כבבת עינה. בזכות מסירותה הגיע רחבעם להישגיו המפוארים בעשיה הלאומית "שלו ושלכם – שלה היא". יהי זכרם של יעל ורחבעם זאבי ברוך."