סמוטריץ' נגד הפרקליטות: "חושבים שכולנו מטומטמים"

שר התחבורה תקף את ההודעה של הפרקליטות, בה הם הסבירו את תהליכי החקירה של דובר הליכוד: "אין דרך אחרת להסביר את ההודעה השקרית על תפיסת מכשירי הסלולר של יועצי נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 09:48 ל בתשרי התשפ

 סמוטריץ' נגד הפרקליטות: "חושבים שכולנו מטומטמים"
השר סמוטריץ', צילום: פלאש 90

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את הפרקליטות, לאחר ההודעה על תהליך החקירה השנוי במחלוקת של דובר הליכוד, יונתן אוריך. 

"בפרקליטות חושבים שכולנו מטומטמים", עך צייץ השר סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "אין דרך אחרת להסביר את ההודעה השקרית הזו. פרוצדורה שבה השופט נובר בטלפון בעצמו ומחפש את חומרי החקירה לא קיימת בשיטת המשפט האדברסרית שלנו (שבה אין "שופט חוקר"). מה גם שמתברר שהחוקרת במשטרה כבר עשתה את זה בעצמה".

כזכור, שניים מיועציו הקרובים של רה"מ נתניהו נחקרו במשטרה בחשד להטרדת עד המדינה, שלמה פילבר, במהלך קמפיין הבחירות של הליכוד. כאשר אחד מהם הוא עופר גולן, דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הבחירות בליכוד, והשני הוא דובר הליכוד יונתן אוריך. במהלך החקירה הוחרמו הניידים של השניים.

לאחר ההתנגדות הציבורית למעשה החקירה החריג, יצאה הפרקליטות בהודעה משונה ובה הסבירה כי: "המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתר החומריים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה". אולם במדינת ישראל אין כזו אפשרות כיוון שהשופט אינו "שופט חוקר" כמו במדינות אחרות.  

בתוך כך שר המשפטים, אמיר אוחנה, יערוך מסיבת עיתונאים מיוחדת היום (ג') בשעה 18:00 בחדר הדיונים של משרד המשפטים ירושלים. בהודעה לתקשורת נכתב במסתוריות כי "לא ימסרו פרטים נוספים עד השעה 18:00".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368