הטרדת שלמה פילבר: המשטרה החרימה טלפונים ליועצי נתניהו

במסגרת חקירתה את הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר החרימה המשטרה את ניידיהם של יועצי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך- והתגובות לא איחרו לבא. סמוטריץ הגדיר זאת כחציית 'קו אדום בוהק' יאיר נתניהו: "מדינה דיקטטורית. צאו לרחובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/19 08:26 כט בתשרי התשפ

הטרדת שלמה פילבר: המשטרה החרימה טלפונים ליועצי נתניהו
שלמה פילבר, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

במסגרת חקירת החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, החרימה המשטרה את הטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, 

החקירה ביחידת להב 433 החלה בעקבות סרטון שהופץ ברשת בימי קמפיין הבחירות לכנסת, בו נראה רכב עומד מחוץ לביתו של פילבר, וממנו הושמעו קריאות במגבר קול על דבר חתימתו על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

שניים מיועציו הקרובים של רה"מ נתניהו נחקרו במשטרה, כאשר אחד מהם הוא עופר גולן דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הבחירות בליכוד. עורך דינו של גולן, עמית חדד, אמר כי "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי.

''אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט - הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר", אמד עו"ד חדד

 שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כינה את החרמת הטלפונים הסיטונאית, כדבריו, של יועצי ראש הממשלה כ-"חצייה מפחידה של קו אדום בוהק מכל בחינה שהיא מצידה של הפרקליטות". סמוטריץ הוסיף כי "קשה לברוח מהתחושה שהתיקים נגד נתניהו מתפוררים ובפרקליטות פותחים במסע 'פישינג' חסר מעצורים כדי לגייס נגדו עדי מדינה בכל מחיר. וזה כבר באמת מתקרב לדרגת קץ הדמוקרטיה''.

''בכל פעם שאנחנו חושבים שאנחנו כבר מכירים את כל המקפצות בעיר באה הדיפ-סטייט ומגלה לנו מקפצה גבוהה יותר. ולא, זה לא גשם'', כך סמוטריץ'

יו"ר הימין החדש, ושרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, התייחסה אף היא לעניין:"המכשיר הסלולארי הוא העולם הפנימי שלנו. כל עולמנו האישי. כל סודותינו. הקשרים שלנו. המשפחה שלנו. החברים שלנו. לקחת לאדם את הסלולארי ולהחרים אותו זה כמו להפשיט אדם. צריך לעשות זאת במשורה. להגיד לכם שהמקרה של יועצי רוה״מ הוא כזה? מסופקני. 
זה באמת לא עניין של ימין ושמאל. כשרת משפטים טענתי שזכויות חשודים נרמסות תחת גלגלי המשפט הפלילי. במקרה של טלפון סלולרי, נכון להיום מספיק הסכמה של החשוד כדי לחדור לטלפון שלו אפילו לא נדרש צו בית משפט. קידמתי חוק לזכויות חשודים ואת חוק החיפוש שהעניין היה אמור להיות מוסדר בהם, כך שבוודאי ידרש צו בית משפט לעניין כזה אבל הכנסת התפזרה ועוד לא סיימנו את העבודה.  קראו רגע את ההודעות שלכם מהשבוע האחרון וחישבו שמישהו לוקח לכם אותו והכל חשוף בפני עשרות אנשים".

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, התבטא בחריפות נגד החרמת הטלפונים, ואמר:"תחשבו על כל מה שיש בפלאפון שלכם. כל מה שיש בוואטסאפ, בתמונות, באינסטגרם, אולי סרטונים אינטימיים, אולי בגידות , אולי סתם סודות. תדמיינו שמאות אנשים זרים מחטטים לכם בפלאפון באופן חופשי. פגיעה כזאת בכבוד האדם וחירותו אמורה להיות מוצדקת רק כדי לפענח רצח או אונס. אז זהו ש…משטרת ישראל, בהוראת הפרקליטות, החרימה את כל הפלאפונים של כל העוזרים הבכירים של רוה״מ, בגלל שמאשימים אותם שהקימו דוכן ברסלב הומוריסטי מתחת לבית של מומו פילבר והחונטה אומרת שזה ״הטרדת עד״. זהו אין פאנץ׳. אנחנו מדינה דיקטטורית באופן סופי. צאו לרחובות כי אתם הבאים בתור"

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר אמש: "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

במשטרה התייחסו לחקירה והחרמת הטלפונים, וציינו כי ''החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות''.