עימות בכחול לבן: האם להצהיר שממשלת מיעוט לא על הפרק?

ראשי המפלגה דרשו לא להודיע בראיונות שממשלת מיעוט בגיבוי הערבים לא על הפרק, אולם חברי הכנסת הימניים של המפלגה מתנגדים לכך. ח"כ הנדל: צריך להגיד שזו לא אופציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 08:56 ל בתשרי התשפ

עימות בכחול לבן: האם להצהיר שממשלת מיעוט לא על הפרק?
נגמרו החגיגות. רביעיית כחול לבן, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עימות בכחול לבן לאחר שראשי המפלגה דרשו לא להודיע בראיונות שממשלת מיעוט בגיבוי הערבים לא על הפרק, חברי הכנסת מהצד הימני של המפלגה (תל"ם וחוסן לישראל) מתנגדים לכך ואף פועלים בניגוד להוראות. 

הראשון למרוד בהחלטה היה ח"כ חילי טרופר שהסביר בראיון לרשת ב' בתחילת השבוע כי מפלגתו לא מתכננת להקים ממשלה צרה בתמיכת חיצונית של הרשימה העברית המשותפת. ח"כ יועז הנדל גיבה את טרופר וגרס כי צריך להגיד לציבור שזו לא אופציה.

קוראים לבנט ושקד לא להגיע לדיון. האוזר והנדל

קוראים לבנט ושקד לא להגיע לדיון. האוזר והנדלצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

לעומתם יו"ר יש עתיד,יאיר לפיד סובר כי צריך להציג עמדה כאילו כל האופציות על השולחן כולל ממשלה צרה: "‏לא יתכן שיהיו שיגידו שרק אצלם עמדה זה אידיאולוגי", הסביר לפיד.

בתוך כל עבר כמעט שבוע מאז קיבל יו"ר כחול לבן, בני גנץ, את המנדט מהנשיא להרכיב את הממשלה, אולם לפי שעה נראה כי גם הוא לא מצליח להרכיב קואליציה. צוותי המשא ומתן נפגשו כבר מספר פעמים וגנץ נפגש עם כל ראשי הסיעות המרכיבות את הכנסת. היום (ג') צפוי גנץ להיפגש עם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.