מוטי יוגב תובע: מפלגה אחת לציונות הדתית

יוגב מצטרף לקריאתו של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לפני מספר שבועות, וקורא לאחד את מפלגות המגזר: "הציבור לא יסלח לנו אם לא נאחד כמה שיותר כוחות למפלגה ציונית דתית אחת גדולה, ורחבה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/10/19 16:55 כה בתשרי התשפ

מוטי יוגב תובע: מפלגה אחת לציונות הדתית
יוגב עם פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחדות בציונות הדתית? לאחר שיו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', קרא לפני מספר שבועות לאחד את מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי למפלגה אחת רחבה, היום (ה') מצטרף לקריאה גם חבר הבית היהודי, ח"כ מוטי יוגב

"הגיע זמן איחוד הכוחות", כתב יוגב בפייסבוק. "אני קורא לחברי יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ, לשבת עוד היום יחדיו ולהתחיל את תהליך איחוד המפלגות. זו הדרך לבנות את כוחה של הציונות הדתית במישור הפוליטי".

יוגב הוסיף כי הציבור דורש זאת מנציגיו: "די לרסיסי מפלגות. הציבור לא יסלח לנו אם לא נאחד כמה שיותר כוחות למפלגה ציונית דתית אחת גדולה, ורחבה. הגיע הזמן לשבת יחד, להקשיב יחד לרחשי השטח וצרכי הציבור ולפעול יחד, למען הציבור הציוני-דתי לגווניו ולמען כל עם ישראל, בדרך המיוחדת של הציונות הדתית.
הגיע זמן אחדות!"

בנאומו בכינוס האיחוד הלאומי לפני כשלושה שבועות הודיע שר התחבורה סמוטריץ' כי יפעל לאחד את שתי המפלגות למפלגה אחת: "כל עוד יש שתי מפלגות, גם אם כולם אנשים טובים וישרים, תמיד יהיו מאבקי כוח", אמר סמוטריץ', והוסיף: "רק כשנמזג את המפלגות למפלגה אחת, גדולה, חזקה דעתנית, שתביא את הקולות השונים, נוכל להפנות את האנרגיות ואת כל המשאבים אל החברה הישראלית".

עוד אמר אז סמוטריץ': "הציונות הדתית היא רבגונית תוססת צבעונית ויש בה גוונים שונים. זה תוצר מובנה של העובדה שהיא תנועה אידאולוגית. תמיד בתנועות אידאולוגיות יש שפיצים והמערכת הפוליטית הדתית היא תשקיף של הציונות הדתית.
נכון שיש דעות שונות אבל לקרוא לזה פילוגים זאת טעות. הרב גוניות היא טבעית לחלוטין על רקע התנועה הנהדרת הזאת. צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה.