סמוטריץ': "אפעל למיזוג הבית היהודי והאיחוד הלאומי"

שר התחבורה אמר בכינוס האיחוד הלאומי לסיכום הבחירות, כי יפעל למיזוג הבית היהודי והאיחוד הלאומי: "אפנה לרב פרץ בהקדם, אין הצדקה לקיום שתי מפלגות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/10/19 21:27 ז בתשרי התשפ

סמוטריץ': "אפעל למיזוג הבית היהודי והאיחוד הלאומי"
השר סמוטריץ' בכינוס מרכז האיחוד הלאומי, צילום: דוברות האיחוד הלאומי

יהיה איחוד בציונות הדתית? שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הודיע הערב (א') כי פניו למהלך דרמטי, לאיחוד הבית היהודי והאיחוד הלאומי: "אין הצדקה לשתי מפלגות בציונות הדתית", אמר סמוטריץ' והוסיף: "אפנה לרב רפי פרץ לבניית מהלך לאיחוד שתי המפלגות". חברי מרכז האיחוד הלאומי התכנסו הערב בירושלים לאירוע הרמת כוסית ודיון על תוצאות הבחירות.

"כל עוד יש שתי מפלגות, גם אם כולם אנשים טובים וישרים, תמיד יהיו מאבקי כוח", אמר סמוטריץ', והוסיף: "רק כשנמזג את המפלגות למפלגה אחת, גדולה, חזקה דעתנית, שתביא את הקולות השונים, נוכל להפנות את האנרגיות ואת כל המשאבים אל החברה הישראלית".

עוד אמר השר סמוטריץ' בנאומו: "הציונות הדתית היא רבגונית תוססת צבעונית ויש בה גוונים שונים. זה תוצר מובנה של העובדה שהיא תנועה אידאולוגית. תמיד בתנועות אידאולוגיות יש שפיצים והמערכת הפוליטית הדתית היא תשקיף של הציונות הדתית.
נכון שיש דעות שונות אבל לקרוא לזה פילוגים זאת טעות. הרב גוניות היא טבעית לחלוטין על רקע התנועה הנהדרת הזאת. צריך לדעת להרגיע את הפלגנים מצד אחד שמתעקשים להדגיש את המפריד. ומצד שני צריך להרגיע את אלו שדורשים אחידות מלאה. 

"אין ספק שהמצב הנוכחי לא יכול להמשך. צריך להיות קשובים להלך הרוח של הציבור. אני לא רואה הצדקה לקיומם של שתי מפלגות. צריך ללכת למהלך של מיזוג מיידי בינינו לבין הבית היהודי. אני אפנה לרב רפי פרץ ממש בימים הקרובים ואבקש ממנו להכנס לתהליך מיידי. 
יש בהחלט לא מעט מוקשים שנצטרך להתגבר עליהם. אסור בשום פנים ואופן לתת למוקשים הללו לעצור אותנו. צריך לשבת עוד יום ועוד יום ועוד יום ולפתור אותם. כל עוד יהיו שתי מפלגות תמיד בסוף נגיע למאבקי הכוח בים המלח", הוסיף סמוטריץ', ברמז לפגישה שניסה לקיים עם הרב פרץ במלון בים המלח, במהלך המו"מ לריצה משותפת ערב הבחירות הקודמות.

"אני קורא לרב רפי: בואו נכנס למהלך כאן ועכשיו. זאת בשורה שהציבור מחכה לה כבר עכשיו". סיים שר התחבורה.

ח''כ אופיר סופר: "יש לדרך של הציונות הדתית הרבה מה לומר על שלל הנושאים הנוגעים ליום ליום ואין לנו פריוולגיות לוותר על אף נושא. צריך לדעת לנהל סדר יום נכון ולדעת איך להביא כמה שיותר קהלים".

מנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, אמר בכינוס: "הגיע הזמן לחזור למפלגה ציונית דתית אחת שלא מתביישת בערכיה ושלא מורידה אף דגל, לא את התורה ,לא את העם ולא את הארץ, ועם זאת יכולה להכיל גוונים שונים של הציונות הדתית תחתיה, זהו צו השעה וזה בידינו".