משגיחים על שלומית: המועצה הדתית בירושלים מעניקה תעודות כשרות לסוכות בחינם

התיירים שגודשים את מרכז העיר, מאות אלפי המבקרים מכול רחבי הארץ ותושבי העיר שמנצלים את החופשה כדי לצאת עם המשפחה. המסעדנים בבירה בעיצומו של שבוע עמוס בבתי הקפה ובמסעדות הרבות בעיר, שמתגאות השנה בתעודת כשרות מיוחדת לסוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/19 12:25 יז בתשרי התשפ

משגיחים על שלומית: המועצה הדתית בירושלים מעניקה תעודות כשרות לסוכות בחינם
צילום: דובר צהל

ימי חול המועד משמחים במיוחד את המסעדנים בירושלים, שמלאים בגלי ענק של מבקרים בבירה, הממלאים את בתי הקפה והמסעדות. לכבודם הנפיקה המועצה הדתית בירושלים תעודת כשרות חדשה רק לשבוע, המאשרת את כשרותה של הסוכה בבתי העסק, על פי כללי ההלכה.

"אנחנו נתקלים מידי שנה בפניות אלינו לגבי הכשרות של הסוכות", מסביר יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, "צריך להבין שירושלים בחגים היא אבן שואבת למאות אלפי אורחים שגודשים אותה. תיירים דתיים רבים שמגיעים מארצות הברית ואירופה ושוהים באזור מרכז העיר כל ימות החג רובם בדירות אירוח, וכמובן מאות אלפי מבקרים מכול רחבי הארץ בכול יום. לרבים מהם חשובה מאוד הכשרות של הסוכה שהיא חלק אינטגרלי ממעטפת הכשרות שאנו מעניקים לעסק".

יודגש כי יוזמת הכשרות לסוכות הינה ללא כל תשלום נוסף שנגבה מבעל העסק. בשנים עברו הגיעו אל המועצה הדתית פניות של תושבים, שסברו כי תעודת הכשרות נותנת מענה גם לכשרות הסוכה, מה שחייב לפצל בין התעודה הקבועה המעידה על כשרות המזון לבין תעודת הכשרות המיוחדת לסוכה. התעודה חתומה על ידי המשגיח שבדק את הסוכה בצורה מקצועית, כדי לוודא את עמידותה בדרישות ההלכה. בין השאר נדרש כי הסוכה תהיה תחת כיפת השמים ללא גג מעליה, הסכך שבו מסככים את הסוכה צריך להיות כשר, וכמובן הדפנות שאמורות לעמוד בדרישות המפורטות בהלכה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן