נתניהו: "ישנם אתגרים קיומיים שמחייבים מכה מקדימה"

ראש הממשלה התייחס למצב הביטחוני הרגיש והשווה אותו לתקופה שקדמה למלחמת יום כיפור והסביר כי ייתכן וישראל תצטרך להקדים תרופה למכה: "ישנם אתגריים קיומיים וכבירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/19 12:34 יא בתשרי התשפ

נתניהו: "ישנם אתגרים קיומיים שמחייבים מכה מקדימה"
רה"מ נתניהו. , צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (ה'), בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מלחמת יום כיפור, לאיומים איתם נאלצת ישראל להתמודד והשווה את המצב הביטחוני לזה שקדם למלחמת יום כיפור. 

"מקבלי ההחלטות ראו את ריכוזי הכוחות, ראו את פריצה סוללות האפר בצדדי האויב, ראו ואמרו 'תרגיל - מצרים וסוריה לא יעזו לתקוף, סבירות נמוכה'", אמר נתניהו. "אינני מתעלם ולו לרגע מכובד ההחלטה על מהלומת מנע, זו דילמה קשה, אבל ישנם אתגריים קיומיים וכבירים, כמו ב-73', שבהם אסור לשלול מכה מקדימה ואפילו מחייבים מכה מקדימה".

נתניהו גם התייחס לשינויים שהתחולל במזרח התיכון: "כל השינויים החיוביים אינם מבטלים את הצורך בערנות מתמדת. מוקד התוקפנות העיקרי במזרח התיכון הוא המשטר האירני בטהרן. היא מתחמשת ללא הרף, ומציידת את גרורותיה בנשק מסוכן - מעלה שוב ושוב את רף התעוזה, היא מאיימת למחוק אותנו מהמפה ואומרת במפורש - ישראל תיעלם".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "איננו שואפים להיות 'עם בדד ישכון', אך כך נאלצנו במלחמת יום הכיפורים וגם היום. אנו תמיד זוכרים ומיישמים את הכלל הבסיסי שמנחה אותנו, ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום".

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, דיבר בטקס והתייחס לפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת בגרמניה ביום הכיפורים: "אבקש להביע זעזוע עמוק מהרצח הנורא שהתרחש בפיגוע האנטישמי בגרמניה אמש. בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל בעבור יהודים בעולם כולו. אני קורא להנהגה בגרמניה ואשוחח גם עם ידידי נשיא גרמניה, למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול אנטישמיות והניאו פאשיזם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן