בישראל מגיבים לפיגוע בגרמניה

אירוע הירי בסמוך לבי הכנסת בגרמניה גרר אחריו גל תגובות וגינויים בארץ. רה"מ נתניהו: "עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/19 20:09 י בתשרי התשפ

בישראל מגיבים לפיגוע בגרמניה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בעקבות אירוע הירי היום בסמוך לבית כנסת בגרמניה, מיהרו בישראל להגיב עם צאת החג

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לפני שעה קלה: "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת.  

בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. 
אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות.
 אנו משתתפים באבל משפחות הנרצחים, מאחלים החלמה לפצועים ומחזקים את ידי המתפללים וחברי הקהילה השרויים באבל כבד. אנו נסייע לכל הגורמים לרבות ממשלת גרמניה בסיוע וחיזוק הקהילה היהודית ועמידתה מול גל האנטישמיות הנורא הזה."

נשיא המדינה ראובן ריבלין: ‏"אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו. 
אני קורא להנהגה בגרמניה ובעולם החופשי כולו למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה".

ויו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ אמר: "ליבנו עם הקהילה היהודית בהאלה, גרמניה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות.

רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין על הפיגוע בגרמניה: "הטרור הוא רק תירוץ לאנטישמיות החדשה. בגרמניה אין "כיבוש" ועדיין נרצחים שם יהודים בבית כנסת ביום כיפור. לבי עם משפחות הנרצחים, מדינת ישראל כולה עומדת מאחוריהם. אנחנו דורשים מממשלת גרמניה למצות את מלוא חומרת הדין עם הרוצחים".

יו"ר הימין המאוחד איילת שקד: "‏ביום הקדוש ביותר ליהודים, קיבלנו תזכורת מצמררת שהאנטישמיות לא עברה מן העולם ושיהודים עדיין נרדפים בשל יהדותם. 
אנו רואים ומבינים שישראל היא הבית לכלל יהודי העולם. אני שולחת תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירים לפצועים ומצפה מממשלת גרמניה להילחם באנטשמיות מלחמת חורמה".

שר התפוצות לשעבר, ח״כ נפתלי בנט: ״יהודי התפוצות ויהודי מדינת ישראל - אחים הם. כאשר יהודי נמצא בסכנה בגרמניה, מדינת ישראל דואגת. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע הנורא שאירע בהַאלֶה שבגרמניה. אנו עומדים לצד אחינו ואחיותינו בגרמניה, ולצד יהודי אירופה כולם נגד הטרור האנטישמי. אנו בטוחים שהשלטונות בגרמניה יעשו הכל לשים יד על הרוצחים ולהגן את תושבי מדינתם״.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "פיגוע טרור מזעזע על אדמת גרמניה ביום הקדוש ביותר לעם היהודי. העולם כולו רואה ושומע ועליו להבין שאין פשרות במאבק בשנאת היהודים ובאנטישמיות. הסוכנות היהודית מלווה את הקהילה היהודית המתפתחת בעיר האלה".