הרב דוד לאו: זה שנשים משתכרות ב-30% פחות מגבר - זה עוול

הרב הראשי לישראל באמירה ברורה לגבי חוסר השוויון בין גברים לנשים בחברה הישראלית: "לא מצליח להבין איך נשים באותה עבודה משתכרות פחות". הרב לאו התייחס גם לרצח מיכל סלה: "המציאות הזאת על אדם שרוצח בת זוג - אין לזה שום בסיס בהלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 15:24 ח בתשרי התשפ

הרב דוד לאו: זה שנשים משתכרות ב-30% פחות מגבר - זה עוול
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו מתייחס היום (ב') בראיון לרשת ב' למספר נושאים שעל סדר היום. "המציאות הזאת על אדם שרוצח בת זוג - אין לזה שום בסיס בהלכה" - התייחס בעקבות רצח מיכל סלה ז"ל על ידי בן זוגה. כשנשאל הרב הראשי על השוויון בין גברים לנשים אמר כי "זה שנשים באותה עבודה משתכרות ב-30% פחות מגבר - אני לא מצליח להבין את זה, איך זה עובד במדינה מתוקנת? זה עוול שאין כדוגמתו".

הרב לאו פתח את הראיון ואמר כי הוא שמח לראות את עם ישראל בימים המיוחדים הללו. "אנחנו, עם ישראל - עם אחד. יש הרבה משותף. רוח מפויסת. אני שומע ברחוב מילות סליחה ברחוב. אני מאוד מעודד מהימים האלה." 

https://soundcloud.com/kan-bet/nddpe0pferve

מה עושים עם הפלגנות בעם?
אני מאמין מאוד גדול בהדברות. ב-לדבר. אנחנו שוכחים לדבר אחד עם השני ולא אחד על השני. יש סוגיות רבות במדינה אבל, מתוך כל הכותרות הגדולות מלעמה, אני מאמין שבלמטה, אנחנו מוצאים הרבה דברים משותפים.

 פרז שאלה את הרב לאו על האלימות כלפי נשים, זאת לאחר רצח מיכל סלה ז"ל שנרצחה, כך על פי החשד על ידי בן זוגה. "זה לא אמור להיות בכלל. המציאות הזאת על אדם שרוצח בת זוג - אין לזה שום בסיס בהלכה. חובתו של אדם לפני שהוא דואג לעצמו - לדאוג לכבד את רעייתו. הרי הזהירות ביהדות על כבוד האדם, היא שעל בן הזוג לדאוג לרעייתו לפני שהוא דואג לעצמו. יכול להיות שאנחנו צריכים ולחזור לחנך על הכלל. מסירות למען הכלל ומסירות כלפי הציבור".

מה לגבי חשיבותה ומעמדה של האישה בחברה הישראלית. באפיק ההלכתי המקום של האישה לא גדול. אולי הגיעה הזמן לשוויון לנשים?
כשאנחנו חיים במדינה שבה הייתה ראש ממשלה, שיש נשיאת בית המשפט העליון. זה שנשים באותה עבודה משתכרות ב-30% פחות מגבר - אני לא מצליח להבין את זה, איך זה עובד במדינה מתוקנת? זה עוול שאין כדוגמתו. לגבי הנקודה של הציבור הדתי, אנחנו רואים שהמציאות היא שבית הדין רואה היום את הנשים ואת המשפחה ואת כל המעגל. מסתכלים למי צריך לעזור, לא משנה אם זה גברים או נשים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן