אבי בניהו מתגאה: לא הדחתי את עמית סגל כשקרא להתנתקות 'עקירה'

מפקד גל"צ לשעבר הסביר כי בזמן שירותו הצבאי לא הקשיב להוראות הרמטכ"ל שדרש ממנו לא לכנות את יהודה ושומרון 'השטחים', ולא הדיח את סגל הצעיר למרות שהונחה לעשות זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 12:00 ח בתשרי התשפ

אבי בניהו מתגאה: לא הדחתי את עמית סגל כשקרא להתנתקות 'עקירה'
גלי צה, צילום: פלאש 90

אבי בניהו, מפקד תחנת גל"צ לשעבר, התגאה בטוויטר כי לא קיים את הוראות הרמטכ"ל בשנים בהם פיקד על התחנה והונחה להפסיק לקרוא ליהודה ושומרון 'השטחים' . 

"פעם כמפקד גל"צ, קבלתי הוראה כתובה מהרמטכ"ל להנחות לומר יהודה ושומרון במקום שטחים", סיפר בניהו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "השבתי לו שקודם ישנה את השם של מתפ"ש (מתאם הפעולות בשטחים) ואת מה שהיה פעם 'פורום שטחים שבועי' ואח"כ יבוא אלי וינחה גם שנקרא לחוצה שומרון בשמו 'דרך חיים' ע"ש חיים לנדאו ז"ל. לא חזר אלי עד היום", הוסיף בניהו. 

הציוץ של בניהו הגיע בעקבות ציוצו של חגי סגל, עורך מקור ראשון שציין כי: "עד שלהי המאה ה-20 לא שידר בגלץ מגיש אקטואליה אחד שלא תמך בשלום תמורת שטחים. כולם היו חילונים. היום יש בתחנה כמה שדרים שחושבים אחרת ואפילו חובש כיפה אחד או שניים, והתמורה הדמוגרפית המסוימת הזאת מערערת את שלוות הנפש של שליטי התקשורת הישראלית בדימוס". 

בניהו לא נשאר חייב ומיהר לענות לסגל: "למה להטעות? שנזכר יחד ב״כיפות״ לפני 15 שנה בתקופתי? קדימה: ר׳ החדשות גולדברג- מרכז הרב, צביקה ברוט, סיוון רהב, ישי הולנדר, עקיבא נוביק,עמית סגל, מיכל גולד,אורי ז״ל, אריאלי ונוספים".

מפקד גל"צ לשעבר הוסיף עקיצה לעבר סגר כששלח לו רמיזה על בנו, עמית סגל: "אפילו כשהרמטכ״ל דאז נתן לי פקודה ״להדיח עד הערב״ כתב צעיר שכינה ההתנתקות כ״עקירה״ - הוא נדחה". 

 

 

.