בעקבות הפרסום בכיפה: דרעי החל לפעול לביטול התושבות של פעיל ה-BDS

לאחר שקיבל את חוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, המאשרת לו לשלול את התושבות של עומאר ברגותי, הורה שר הפנים לרשות האוכלוסין וההגירה לפעול לכך: "איש שעושה הכל כדי לפגוע במדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 19:37 ז בתשרי התשפ

בעקבות הפרסום בכיפה: דרעי החל לפעול לביטול התושבות של פעיל ה-BDS
הפגנה של ה-BDS באמסטרדם. ארכיון, צילום: shutterstock

שר הפנים, אריה דרעי, הורה הערב (א') לרשות האוכלוסין וההגירה להכין לו חוות דעת משפטית לביטול התושבות בישראל של עומאר ברגותי, מייסד תנועת החרם, בשל הפרת אמונים. 

החלטת השר דרעי התקבלה בהמשך להודעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו״ד דינה זילבר, שפורסמה בכיפה, בנוגע לסמכות שר הפנים לשלול את התושבות של ברגותי

יצויין, כי במשך שנים נדון עניינו של ברגותי בטענה כי לא ייתכן שייהנה ממעמד של תושב ויהנה מהטבות בעודו פועל להטלת חרם על ישראל ומוביל את תנועת החרם בישראל עצמה. אולם הנושא המתין לתיקון החוק אשר הבהיר את סמכות שר הפנים לביטול תושבות בשל הפרת אמונים. בעקבות שינוי החוק, ביקש דרעי להכין לו חוות דעת משפטית לביטול התושבות. 

השר דרעי אמר כי "אני מתכוון לפעול במהירות כדי לשלול מעומאר ברגותי את מעמד התושבות בישראל. מדובר באיש שעושה הכל כדי לפגוע במדינה ולכן אסור לו להנות מהזכות להיות תושב ישראל".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, אמר בתגובה לכוונת דרעי לשלול את התושבות בישראל של עומאר ברגותי: "עומר ברגותי ניהל מאבק נחוש נגד הכיבוש וההתנחלויות . הוא קיבל את תושבותו כדין ולא עבר עבירה אלא הביע עמדות ברורות ונחושות כאן בארץ ובעולם נגד כיבוש וקולוניאליזם והשתמש באותן שיטות שהשתמשו בהם השחורים בדרום אפריקה: חרם שהוא כלי מאבק לגיטימי ולא אלים. מדינת ישראל היא הראשונה שהמציאה את שיטת החרם כאשר הטילה חרם על ממשלת אוסטריה בזמנו. 
כוונתו של  השר דרעי שרירותית ונסיון להשתיק כל פעולת התנגדות נגד הכיבוש, גם אם היא לא אלימה".