כתב אישום נגד מנהלי קמפיין נתניהו

כתב אישום נגד בכירים בקמפיין הליכוד הוגש לבית משפט השלום בתל אביב על כך שהציגו סקרים בערוצי המדיה השונים ביום הבחירות- בניגוד לכאורה, לחוק תעמולת הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/19 09:43 כה באלול התשעט

כתב אישום נגד מנהלי קמפיין נתניהו
יונתן אוריך, מנהל המדיה של קמפיין הליכוד, צילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש אתמול (ג') נגד מנהל קמפיין הליכוד, יונתן אוריך ובכירים נוספים בקמפיין - בגין הפרת חוק תעמולת הבחירות וכנגד תחנות הרדיו 'גלי שראל' ו'קול חי'. כתב האישום מייחס לבכירי הקמפיין עבירות פרסום אסורות של סקרים ותעמולה בימים שקדמו לבחירות וביום הבחירות עצמו. כמו כן, רה"מ נתניהו התראיין בשתי תחנות הרדיו הנאשמות, ולפי כתב האישום, ביצע תעמולת בחירות, וקרא להצביע לליכוד - בניגוד לחוק. כתב האישום הוגש בשם מפלגת צדק, שהתמודדה בבחירות האחרונות, אך לא עברה את אחוז החסימה.

חוק הבחירות (דרכי תעמולה) מאפשר לרשימה שהתמודדה בבחירות, באמצעות סעיף 18 לחוק, להגיש כתב אישום פלילי נגד אנשים שהפרו חוק זה, גם ללא מעורבותה של פרקליטות המדינה.

כתב האישום הוגש נגד ג'ון מקלכלין, הסוקר הראשי של הליכוד; יונתן אוריך, אחראי הרשתות החברתיות בקמפיין; עופר גולן, המנהל הראשי של קמפיין המפלגה; רדיו גלי ישראל ורדיו קול חי. לפי כתב האישום, הנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם באופן מודע ומכוון, ובניגוד להחלטותיו של יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר. מלבד חמשת הנאשמים, יוגש בנפרד גם כתב אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלדברי המאשימים מעורב גם הוא בעבירות.

בכתב האישום נטען כי חמשת הנאשמים נהגו בניגוד לחוק בימים שלפני הבחירות וביום הבחירות עצמו - למרות שידעו כי מדובר בעבירה. מקלוקלין מואשם בכך שיום לפני הבחירות הופיע יחד עם נתניהו בשידור חירום בפייסבוק והתייחס במהלכו לתוצאות סקר שמראות כי עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. הדבר נעשה בניגוד לצו של מלצר, שאסר על הליכוד לעשות זאת.


נגד גולן ואוריך נטען בכתב האישום כי השתמשו בצ'אט-בוט בעמוד הפייסבוק של נתניהו להפיץ סקרים, ביום הבחירות. הבוט של הליכוד פנה לעוקבי העמוד והציג בפניהם טקסט לשכנע בפני מתלבטים  להצביע לליכוד. לפי כתב האישום, בטקסט הייתה התייחסות לסקרים - דבר שאסור על פי החוק: "הסקרים שלנו מראים שאנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל של לפיד וגנץ, שבה עודה וטיבי יהיו שרים", כך נכתב בצ'אטבוט. בכתב האישום מצוין כי הדבר נעשה בניגוד לצו שפירסם מלצר ביום הבחירות, שאסר כל התייחסות לסקרים, וכי הנאשמים ידעו שמדובר בעבירה ובכל זאת החליטו לפעול כפי שפעלו.


"הייתה כאן הפרה בוטה של חוק הבחירות, הם פסחו על הרבה סעיפים. לא ייתכן שהם יעשו מה שבא להם ולא יתנו על כך את הדין", אומר אבי ילאו, יו"ר מפלגת צדק. "בסוף יש את האנשים שהם המוציאים לפועל של ההפרה - הם אלה שכתבו את הטקסטים ומפיצים אותם באמצעות הבוט. לזכותו של נתניהו ייאמר שהוא לא עושה את זה בעצמו - יש לו חיילים לשם כך. הם עוברים על החוק פעם אחר פעם, ואז מתנצלים ומטילים את האשמה על הש.ג. הגיע הזמן שהם ישלמו על זה את המחיר. שהם צריכים לחשוב 19 פעם לפני שהם מפיצים פייק ניוז ועוברים על חוקים ונהלים. אם זה לא יבוא לידי ביטוי בערכאות משפטיות – בבחירות הבאות הם ימשיכו".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן