גן הילדים שקיים הפרדה גזעית - ייסגר

שר החינוך הורה לסגור את גן הילדים בקרית גת שקיים הפרדה גזעית בין ילדים ממוצא אתיופי לשאר ילדי הגן, וכלל הילדים ישובצו בגנים אחרים. השר פרץ: "הפרדה על רקע עדתי היא בלתי מוסרית ואנו מתנגדים לה בתוקף"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/09/19 08:31 כד באלול התשעט

גן הילדים שקיים הפרדה גזעית - ייסגר
מחאת יוצאי אתיופיה. ארכיון, צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

לאחר החשיפה כי גן ילדים בקרית גת קיים הפרדה בין ילדים ממוצא אתיופי לשאר הילדים בגן, ופתח גן מיוחד עבורם, הורה שר החינוך הרב רפי פרץ לדרגים המקצועיים במשרד לטפל בנושא ולדאוג שהילדים יפוזרו באופן שוויוני.

אמש (ב') הוחלט סופית כי גן הילדים ייסגר, בהתאם להוראה של הדרג המקצועי - מנהל המחוז ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, והילדים ישובצו בגנים ברחבי העיר. את המאבק ליוו בין השאר חברי הכנסת פנינה תמנו-שטה וגדי יברקן ממפלגת כחול-לבן. 

שר החינוך הרב רפי פרץ מסר: "הפרדה על רקע עדתי היא לא דרכנו, היא בלתי מוסרית, ואנו מתנגדים לה בתוקף. המשרד לא יאפשר למציאות של אפליה כזו להתחולל. מדיניות המשרד היא שילוב אוכלוסיית יוצאי אתיופיה עם כלל התלמידים - בכל מסגרות החינוך – ונעמוד על כך ששום רשות מקומית לא תפלה אף ילד. בהזדמנות זו אני מברך את שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת פנינה תמנו שטה וגדי יברקן מכחול-לבן שליוו לכל אורך הדרך את המאבק - עוד הוכחה שהמאחד גדול יותר מהמפריד ואפשר לשתף פעולה גם ממפלגות שונות".

ח״כ פנינה תמנו שטה (כחול-לבן) מסרה: "ילדים ישראלים ממוצא אתיופי הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל והחברה הישראלית. הפסקת האפליה והבידול של יוצאי אתיופיה בכל מוסד ותחום היא משימה לאומית ורק יחד נצליח להיאבק בתופעה, מברכת את משרד החינוך שנכנס לתמונה במיידי, עבודה רבה לפנינו".

ח"כ גדי יברקן (כחול-לבן) מסר: "הפרדה על בסיס צבע בישראל של 2019 - לא יקום ולא יהיה. שמח על כך שגם שר החינוך ואני מסכימים בנושא הזה. תפקידנו כנבחרי ציבור לעמוד בראש מאבקים כאלה להובילם ולהתוות מדיניות של שילוב וחיבור בעם ישראל שמתחילה במערכת החינוך. 
רק המחשבה להפריד בין ילדים בגנים על בסיס צבע גורמת לבטן שלי להתהפך. יישר כוח לשר החינוך והמנכ"ל על כך שעמדו על המשמר וסגרו את הגן והעבירו מסר ברור לעתיד לבוא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן