הפרדה מגיל קטן: בקריית גת משבצים גנים ליוצאי אתיופיה בלבד

לפחות בשלושה גנים בקריית גת משובצים רק בני הקהילה האתיופית. ההורים זועמים: "הילדה שלי שווה כמו כולם". שר החינוך פרץ: "היעדר שילוב של תלמידים יוצאי אתיופיה עם כלל האוכלוסייה הוא מעשה לא חינוכי, לא יהודי וגם לא ישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 16:51 ד באלול התשעט

הפרדה מגיל קטן: בקריית גת משבצים גנים ליוצאי אתיופיה בלבד
צילום: פלאש 90, תומר נויברג

אמש (ג') פורסם בחדשות הערב בכאן 11 תחקיר שממנו עלה כי לפחות בשלושה גנים בקריית גת, שיבצה העירייה רוב מוחלט של יוצאי אתיופיה. לטענת ההורים מדובר ב"הפרדה פסולה".

בתוך כך, אם לילדה בת 3 מקריית גת העלתה על כך פוסט, ובו היא כותבת כי בעירייה רשמו את בתה מבלי שהיא ידעה על כך, לגן בהפרדה ליוצאי אתיופיה בלבד. בפוסט כתבה האם כי: "הכניסה של הילדים האתיופים זה בנפרד, כן בנפרד לפי צבע עורם. ניגשתי לגננת לשאול אם זה בנפרד והגננת אומרת לי שכן. לצערי מחולק לפי צבע עורם של הקטנים שלא עשו שום דבר רע בחיים, בגלל הצבע עור שלהם הם לא יכולים להתערבב עם ילדים אחרים.

עוד הוסיפה האם הכעוסה: "אני לא רוצה שהבת שלי תרגיש שונה מאף אחד, הילדה שלי שווה כמו כולם היא נולדה פה והיא טובה כמו כל אחד. אין שום סיכוי בעולם שהיא תהיה בנפרד מהילדים אחרים בגלל צבע עורה. בושה לעיר ובושה לראש העיר של קרית גת שעדיין ב-2019 זה קיים וכואב לי שהקטנים אלה חווים את הגזענות עוד מגיל קטן. ילדים קטנים שלא עשו שום דבר רע לאף אחד צריכים להרגיש שונים מאחרים".

בעיריית קריית גת התנערו מהאשמות החמורות: "הרישום לגני הילדים בוצע באופן ממוחשב על פי אזור גאוגרפי ובקשת ההורים. להורי הילדים הללו הוצעו גני ילדים נוספים מרוחקים, והם סרבו. כמו  כן הם דרשו גני ממ"ד. אנחנו דוחים מכול וכול טענה, כאילו שובצו ילדים שלא על פי הקריטריונים הנ"ל".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, מיהר גם הוא להגיב לאירועים החריגים: "הפרדה על רקע עדתי היא לא דרכנו, היא בלתי מוסרית, ואנו מתנגדים לה בתוקף. לאור נתוני שיבוץ הילדים בקרית גת, על ידי הרשות המקומית, ביקשתי ממנהל המחוז לזמן עם נציגי העירייה ישיבה דחופה בנושא. אני אני חוזר ומדגיש: היעדר שילוב של תלמידים יוצאי אתיופיה עם כלל האוכלוסייה הוא מעשה לא חינוכי, לא יהודי וגם לא ישראלי. אנו מיישמים מדיניות ברורה, מדיניות שמשלבת את אוכלוסיית יוצאי אתיופיה עם כלל התלמידים - בכל מסגרות החינוך – ונעמוד על כך שהרשות המקומית תיישם מדיניות זו".