בני משפחת מנגיסטו נפגשו עם אבו מאזן

במסגרת מאמצי משפחתו של אברה מנגיסטו לשחררו משבי החמאס, נפגשו אביו ואחיו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהבטיח לפעול בנושא. אביו של אברה, איילין מנגיסטו: "אנחנו אנשים שמאמינים בשלום וחמלה. הגיע הזמן שבני יקבל את היחס הראוי לבני אדם וישוב אלינו הביתה."

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 13:55 יב באלול התשעט

בני משפחת מנגיסטו נפגשו עם אבו מאזן
איילין מנגיסטו , צילום: יונתן סינדל

אמש (ד') נערכה פגישה בין איילין ואילן מנגיסטו, אביו ואחיו של אברה, לבין יו"ר הרשות הפלסטינית – אבו מאזן. הפגישה אורגנה על ידי חברי הכנסת לשעבר שלמה מולה וטאלב א סאנע, ובה גם נכחו קס מהעדה האתיופית, דורון ויניקוב חברו של רון ארד בקורס הטיס, הפעילה החברתית גב' שולה מולה ואחרים.  יו"ר הרשות הפלסטינית הבטיח לעשות ככל שיוכל על מנת להביא לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים, הן מטעמים הומניטריים והן מטעמים דתיים. אברה מנגיסטו מוחזק בשבי החמאס בעזה מזה 5 שנים

בפגישה סיפר איילין מנגיסטו לאבו מאזן: "עברו עלינו 5 שנים של חושך. אנחנו לא יודעים אם הוא בריא או חולה, אם הוא אוכל, אם הוא ישן, אם הוא מקבל טיפול רפואי. כל יום שהוא שם מסכן את חייו."

אבו מאזן  נענה לדבריו, ואמר:"בעניין אנושי והומני אין חילוקי דעות. פעמים רבות ישראלים נכנסו בטעות לשטחי הרשות ודאגנו להשיבם  לישראל בשלום. כך כולם אמורים לנהוג ולעשות. אין שום הצדקה אנושית שבנך עדיין מוחזק בשבי. אני רואה את העצב והכאב שבעיניך ואני מבטיח לך לעשות את כל המאמצים בכל הערוצים הקיימים בכדי שהאור והחיוך יחזור אליך."

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, סיכם את הפגישה כטובה ומקווה כי אבו מאזן יצליח להביא סוף לטרגדיה הזו.

"אברה אחי הוא אזרח שחצה בטעות את הגבול עקב תשישות נפשית. לכולנו צריכה להיות חובה מוסרית בדאגה לעוולות הומניטריות", כך אילן מנגיסטו.