דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן

על אף היחסים הקרובים בין טראמפ לנתניהו, בכירים לשעבר בממשל האמריקני אמרו כי ישנו חשד כי ישראל אחראית להתקנת מכשירי מעקב סלולריים ברחבי וושינגטון, אולם לא ברור אם מאמצי ישראל צלחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 13:41 יב באלול התשעט

דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן
הבית הלבן, צילום: Yossi Zamir/FLASH90

שלושה בכירים לשעבר בממשל האמריקני אמרו לאתר "פוליטיקו" כי הממשל האמריקני חושד שישראל אחראית להתקנת מכשירי מעקב סלולריים שנמצאו בסמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים ברחבי הבירה וושינגטון בשנתיים האחרונות. עם זאת בניגוד למקרים דומים של ריגול זר על אדמת ארצות הברית, ממשל טראמפ לא תקף את ישראל על כך, ולא היו השלכות למעשיה.

מכשירי הריגול הזעירים שאותרו מתחזים למגדלי תקשורת. הם עולים על שיחות ומלקטים מהן מידע רגיש ואת מיקומן. מכשירי הריגול יכולים לאסוף גם מידע על המשתמשים. אחד הגורמים אמרו כי המכשירים נועדו לרגל אחרי הנשיא דונלד טראמפ, כמו גם אחרי יועציו הבכירים והגורמים המקורבים לו ביותר, אך לא ברור אם מאמצי ישראל צלחו.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארה"ב. ההנחייה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל". התגובה נמסרה ממטוסו של נתניהו שנמצא בדרכו לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י.

דובר שגרירות ישראל בארה"ב אלעד סטרומאייר הכחיש את הדיווח שלפיו ישראל אחראית להתקנת מכשירי הריגול. "הטענות הללו הן שטויות מוחלטות. ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארה"ב, נקודה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן