מנדלבליט: אין שחר לטענות על לחצים שהופעלו על עדי מדינה כדי שימסרו גרסאות שאינן אמת

לאחר שראש לשכת עורכי הדין ביקש מהיועמ"ש הבהרות על אופן חקירת עדי המדינה בתיקי ראש הממשלה, מנדבליט השיב: "חקירה יעילה, מעצם טבעה כרוכה בחדירה מעמיקה אל תוך רשות הפרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/19 16:31 י באלול התשעט

מנדלבליט: אין שחר לטענות על לחצים שהופעלו על עדי מדינה כדי שימסרו גרסאות שאינן אמת
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בנוגע לטענות שונות שהועלו בדבר החקירות בעניינו של ראש הממשלה, כאילו הופעל לחץ פסול על עדים (בעודם חשודים) שלא לומר אמת, או שנעשה ניסיון לגרום לשאול אלוביץ', באמצעות בנו אור אלוביץ',לאבד אמון בעורך הדין המייצג אותו ואף להחליפו. 

לאחר שעו"ד חימי ביקש את ההבהרות מהיועמ"ש, האחרון טען העלתה כי הדברים שנטען כי נאמרו מפיו של אור אלוביץ' בשיחה עם אביו שאול אלוביץ' בקשר לעורך דינו של האב, לא נאמרו בהוראת החוקרים או ביוזמתם. כן הובהר כי איש לא האזין לשיחה בין עו"ד לבין לקוחו. היועץ מציין גם כי נחה דעתו שהובהר היטב לעדי המדינה, בכמה הזדמנויות, כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת. גם דברים אלה מתועדים כדבעי בחומרי החקירה המלאים, והדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי, ומרצון. עוד מציין היועץ כי תנאי לחתימת הסכם עד המדינה הוא אמירת אמת בלבד.

מנדלבליט הוסיף: "כפי שכבר נאמר, אין מנוס מעצם קיומה של חקירה; וחקירה יעילה, מעצם טבעה כרוכה בחדירה מעמיקה אל תוך רשות הפרט, בהעמדה במצבים מביכים, ביצירת מורת רוח ועגמת נפש ובהתמודדות פיזית ונפשית עם חוקר המבקש חשוף את האמת, גם אם הדבר כרוך בהכבדה על הפרט הנחקר".

היועץ הדגיש כי ככל שיימצא שבמסגרת הטיפול בתיקים אלה בוצעה פעולה לא כשורה, הדבר יבחן ויטופל כנדרש. כל טענה שיבקשו עורכי הדין של ראש הממשלה לטעון, לרבות טענות אודות התנהלות החקירה, תשמע בלב פתוח ובנפש חפצה בהליכי השימוע ותיבחן בכובד ראש כמקובל. היועץ מוסיף גם שלא בשולי הדברים, כי מובן שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה.