הנשיא בוחר צד: "אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו, העומדים על משמר הדמוקרטיה הישראלית"

בצל סערת חוק המצלמות, הנשיא ריבלין תקף את החלטת הממשלה וחיזק את ועדת הבחירות והיועמ"ש: "מתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות, אותן הם חווים בימים אלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/19 14:49 ח באלול התשעט

הנשיא בוחר צד: "אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו, העומדים על משמר הדמוקרטיה הישראלית"
נשיא המדינה ריבלין, צילום: פלאש 90

לאחר שהממשלה אישרה פה אחד את חוק הצבת המצלמות בקלפיות, נשיא המדינה ראובן ריבלין חיזק את חברי ועדת הבחירות, השופט מלצר והיועמ"ש מנדלבליט שהתנגדו בתוקף לחוק, וזאת למרות שהנשיא אמו להישאר ניטרלי לרוב. 

"אני מחזק את ידיהם של חברי ועדת הבחירות המרכזית ובראשם את ידיו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר ואת ידיו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מול המתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות, אותן הם חווים בימים אלה", כתב נשיא המדינה בטוויטר. 

עוד הוסיף הנשיא: "לאורך כל שנות קיומה התברכה מדינת ישראל בועדת בחירות מרכזית מקצועית ונקיית כפיים אשר עושה את עבודתה נאמנה וללא פניות והפעם, בתנאים קשים מתמיד. אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו, העומדים על משמר הדמוקרטיה הישראלית, ומבטיחים, ככל הניתן, את טוהר הבחירות, למען כולנו, אזרחי מדינת ישראל".

כזכור, שאלת חוק המצלמות היא הנושא שמסעיר את המערכת הפוליטית והמשפטית. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיע הבוקר (א') באופן חריג לישיבת הממשלה השבועית, והציג לשרים את התנגדויותיו להעברת החוק להצבת מצלמות בקלפיות כעת, רגע לפני הבחירות. למרות התנגדות היועמ"ש, הממשלה, כאמור, אישרה את החוק ועתידה להעביר אותו לקריאות בכנסת, אולם שם החוק עתיד ליפול מכיוון שאין לממשלה רוב בכנסת.