מי הח"כ מהליכוד שלא החרים את חדשות 12?

לאור דרישתו של נתניהו, השרים ישראל כ"ץ, מירי רגב ודוד אמסלם ביטלו את השתתפותם באירוע של ערוץ החדשות. ח"כ גדעון סער אישר את השתתפותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/19 09:04 ב באלול התשעט

מי הח"כ מהליכוד שלא החרים את חדשות 12?
מוחרמת | יונית לוי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

השרים ישראל כ"ץ,מירי רגב ודוד אמסלם ודוברת ההסברה מטעם הליכוד ביטלו את השתתפותם בוועידת המשפיעים של חדשות 12 שאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב. בשלב זה ח"כ גדעון סער הוא חבר הליכוד היחיד שהודיע כי ישתתף כמתוכנן בוועידה.

לאחר שראש הממשלה קרא להחרים את ערוץ 12 בשל חשיפת ההקלטות מעדותו של שלמה פילבר, שעלולת להפלילו, הורה נתניהו לחברי הליכוד שלא להשתתף באירוע "כדי לא לתת להם לגיטימציה". כל השרים צייתו מיד. 

ח"כ גדעון סער

ח"כ גדעון סער | בחר לא להחריםצילום: פלאש 90, יוסי זליגר

כזכור, במוצאי שבת כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו פוסט המעודד את הצופים שלא לצפות בערוץ: "״קשת״ וערוץ 12 מרוויחים מרייטינג. הרייטינג נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר ״פיפל מיטר״. אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דירשו ממנו להימנע מלצפות ב״קשת״ ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל. זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות". 

כתבי חברת החדשות בערוץ, עופר חדד ועמית סגל, מיהרו לצאת להגנת הערוץ ותקפו את נתניהו על אמירותיו. סגל הסביר שעורך החדשות הפציר בו במהלך צוק איתן להגיד את עמדותיו הימניות. חדד חשף את עמדותיו הימניות וטען כי איש בחברת החדשות לא שאל אותו מעולם על כך.