ריבלין בישיבתו של דביר שורק: "אל תאמינו להסתות ולהכפשות"

נשיא המדינה פתח את השנה בישיבת מחניים, בה למד דביר שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע בגוש עציון: "בישיבת מחניים אין אנו זקוקים לצעקה - ליבנו צועק מאז נפקד מקומו של דביר שורק", אמר הנשיא

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/09/19 13:05 א באלול התשעט

ריבלין בישיבתו של דביר שורק: "אל תאמינו להסתות ולהכפשות"
הנשיא ריבלין בישיבת מחניים, צילום: גרשון אלינסון

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר הבוקר (א'), בפתיחת השנה בישיבת אור תורה מחניים הסמוכה למגדל עוז, בגוש עציון, בה למד דביר שורק הי"ד, תושב עפרה שנרצח לפני כחודש, בדרכו לישיבה. ריבלין התקבל בבית המדרש בברכת "שחלק מכבודו ליראיו" בשם ובמלכות, ובניגון של תלמידי הישיבה.

בדבריו אמר נשיא המדינה כי "ביום הזה, בראש חודש אלול, עובר קול גדול בבתי המדרש כולם, קול שמרעיד את הלבבות. יש כאלה מעדות המזרח המשכימים לסליחות, ויש כאלה שמסתפקים בהאזנה לקול השופר עם סיום תפילת שחרית. בישיבת מחניים אין אנו זקוקים לצעקה - ליבנו צועק מאז נפקד מקומו של דביר שורק". 

הוא הזכיר כי דביר נרצח עם ספרו של דוד גרוסמן, ואמר כי "אינני יודע מה הפרשנות. רבים יכולים לפרש זאת כסמל לקירוב לבבות. האחריות של מנהיגי ישראל היא לדאוג שהמרחב הזה כאן ביהודה ושומרון יהיה בטוח; שבו נערה תוכל ללכת ונער ישוב לבית מדרשו ללא חשש".

דביר שורק הי"ד

דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

עוד אמר הנשיא ריבלין, בהתייחסו למערכת הבחירות: "אבל דביר שלח אותנו עם אחריות נוספת, עם צוואה נוספת. צוואה לשיח ולקשר בין השבטים השונים והזרמים השונים בתוככי העם בישראל. דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסטות, ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתנו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו."

הנשיא בירך את ראשי הישיבה ורבני בית המדרש ואמר: ״אשרי בית המדרש שאלו גידוליו. אשרינו שאלו בנינו אוהבי הארץ, אוהבי התורה ואוהבי העם והאדם. מי ייתן ובית המדרש הזה, ימשיך להצמיח גדולים יפים לתפארת עם ישראל".

ריבלין עם הרב ריסקין ועם הרב כתריאל ברנדר

ריבלין עם הרב ריסקין ועם הרב כתריאל ברנדרצילום: גרשון אלינסון

ראש ישיבת ההסדר אור תורה מחנים, הרב שלמה וילק אמר: "לא היינו רוצים לפתוח כך את שנת הלימודים אלא עם הבלאגן, המהומה והשמחה של תחילת השנה. אך בעקבות האסון האיום שקרה לנו זכינו למפגש חיובי עם הממלכתיות של מדינת ישראל, וזכינו למעמד מכובד שבו נשיא מדינת ישראל פוגש ומחזק אותנו, לא באירוע של זיכרון אלא של פתיח שנה חדשה ובתפילה שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה"

הרב וילק הוסיף כי: "בישיבת אור תורה מחנים אנו משתדלים ללמוד מכל אדם ומקווים גם שיהיה מי שיקשיב לקול התורה העולה מבית המדרש שלנו, והקול הזה שמבקש לא להתחנף לאיש ולא להצטרף לקולות המתלהמים של המיעוט".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "אנשי גוש עציון מודים לנשיא מדינת ישראל על כך שבא לפתוח איתנו את השנה. אנחנו לימודי קרבות וקורבנות ומקוים להיות חבל ארץ שימחק את חרפת הקו הירוק ממפת המולדת. תפילתנו להיות חלק ריבוני מהמדינה שהנשיא עומד בראשה. הנחמה לדביר הי"ד תהיה נחמה כללית לאומית - נחמה של בניין התורה, בניין ההתיישבות. וכולנו ננוחם בבניין ירושלים במהירה בימינו".