שלום כיתה א': תלמידי ישראל חוזרים לספסל הלימודים

למעלה משני מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים פותחים את שנת הלימודים תש"ף בגנים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים. ראשי המדינה ופוליטיקאים רבים הגיעו לבתי הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/19 08:30 א באלול התשעט

שלום כיתה א': תלמידי ישראל חוזרים לספסל הלימודים
חוזרים לבית ספר, צילום: shutterstock

שני מיליון ו-354 אלף תלמידים בכל שכבות הגיל חוזרים הבוקר (א') לספסל הלימודים, עם פתיחתה של שנת הלימודים תש"ף. יחד עמם פותחים את השנה גם בחורי הישיבות והמכינות ותלמידות המדרשות, עם תחילתו של חודש אלול.

פתיחת השנה לא עברה ללא משברים והאיומים הקבועים בשביתה מצד ארגוני המורים, שבאו לסיומם רק ביום שישי האחרון. שר החינוך הרב רפי פרץ אמר אמש: "המורים והגננות הם עמוד השדרה של החברה הישראלית, ההון האנושי היקר לנו, כל מורה שיוצא לעבודה צריך להרגיש שיש מאחוריו גב רחב. אני שמח להגיד שפתרנו את כלל המשברים שנתקלנו מולם".

צירוף הזמנים של פתיחת שנת הלימודים כשבועיים וחצי בלבד לפני הבחירות, הביא פוליטיקאים רבים לבתי הספר. ראש הממשלה נתניהו הגיע למועצה המקומית אלקנה יחד עם שר החינוך פרץ. במועצה הם יפתחו את שנת הלימודים ויחנכו בית ספר למחוננים ומצטיינים על שם יוני נתניהו הי''ד.

שר החינוך בחדר המצב אמש

שר החינוך בחדר המצב אמשצילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

לאחר מכן, בשעה 11:45, יציין נשיא המדינה ראובן ריבלין את פתיחת שנת הלימודים בישיבות ותלמודי התורה בישיבת "מחניים" בה למד דביר שורק הי''ד שנרצח בפיגוע בגוש עציון.

ממועצת יש''ע נמסר: "אנחנו מתכבדים לארח את נשיא המדינה וראש הממשלה לפתיחת שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה. מיהודה ושומרון אנו מאחלים בהצלחה לכל התלמידים בכל רחבי הארץ ומקווים כי תהיה לכולם שנה של פריחה וצמיחה".

במשטרת ישראל נערכו לקראת פתיחת שנת הלימודים והוציאו שורת הנחיות בטיחות וזהירות. בנוסף, במשטרה מקיימים הבוקר מגוון פעילויות לרגל פתיחת שנת הלימודים, ויחלקו שי מיוחד לילדים המגיעים לבתי הספר.