זה הרב שעמד מאחורי ההחלטה לבטל את קורס השריון לנשים?

צפו: הרב צבי קוסטינר מתרברב בחוג בית של מפלגת נעם כי תלמידיו הפעילו לחצים במהלך קורס מט"קים, שאליו צורפו לראשונה נשים, שגרמו לביטול הפיילוט

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/19 11:28 כו באב התשעט

זה הרב שעמד מאחורי ההחלטה לבטל את קורס השריון לנשים?
החיילות הראשונות שסיימו הכשרה כמפקדות טנקים, צילום: דובר צה"ל

הרב צבי קוסטינר, ראש הישיבה במצפה רמון, מספר בחוג בית של מפלגת נעם כי הוא עמד מאחורי הלחצים שהופעלו על צה"ל לבטל את קורס השריון שנפתח לנשים, כך על פי חשיפת תכנית המקור. 

צפו בקטע מהתכנית 

לפני מספר חודשים חשפו בתכנית כי מאחורי ההחלטה עמדו מספר רבנים שלחצו על ביטול ההחלטה. אמש (ב') הם הביאו הקלטה מחוג בית של מפלגת נעם בה מתרברב הרב קוסטינר כי תלמידיו הפעילו לחצים גדולים על המפקדים במשך כל הקורס כדי לגרום לכך שהפיילוט יבוטל. 

"הם רצו גם בשריון (לצרף בנות). הכל כמובן בסתר, הם רוצים לכבוש את הכל". כך אמר הרב קוסטינר בחוג הבית והוסיף: "מה הנקודה? ברגע שזה בצבא זה גם באזרחי. המשמעות היא שזה הרס המשפחה בישראל, והרס הבנות בישראל". 

הרב צבי קוסטינר

הרב צבי קוסטינרצילום: ויקיפדיה, ישרון cc-by-sa

עוד הוסיף הרב: "הם עשו עלינו סרט (המקור) איך הפרויקט נכשל. פה אני אספר את הסיפור כי אני הייתי בצד השני...". הרב קוסטינר מספר מה היתה האסטרטגיה של הלוחמים ביחידה: "ישר החברה שלי מתלוננים (החיילים ביחידה). הם עושים צרות. כל דבר העירו. כל יום שישי למ"פ עשר תלונות. מגיעים לשטח, שמו אותם אחד ליד השני. ישר התקשרו לרב. יצרו 50 מטר? לא , צריך מחיצה". 

הרב קוסטינר סיפר על ההתעמרות נגד הבנות בקורס: "מה עושים בחדר אוכל? בחדר אוכל כולם ביחד. החבר'ה שלי לא דיברו אף מילה עם אף בת. שמו שירותים אחד ליד השני-לא בשום פנים". לסיום הכריז הרב: "כל זה בסוף השפיע על כך שהפרויקט לא... הם הבינו שהטנק של הבנות שווה הרבה בלאגן וויתרו על הכול".  

הפיילוט לשילוב לוחמות בחיל השריון החל בחודש יולי 2017. מטרת ההתנסות היתה לבחון האם וכיצד ניתן לשלב נשים כלוחמות טנקים במערך הגנת הגבולות. בתום תהליך המיון נבחרו 15 חיילות שהחלו לראשונה הכשרה כלוחמות שריון. שנה לאחר מכן סיימו ארבע חיילות  קורס מט"קים ומ"כים של חיל השריון. למרות שהפיילוט הוכתר בהצלחה, החליטו בצה"ל לא לשלב את הלוחמות ביחידות הקיימות, ולא להקים יחידות חדשות.

מפורום רבנים במילואים נמסר בתגובה: "מדובר בתחקיר שקרי ומסולף. הפרדת שירותים משותפים והפרדת הלינה בשטח אלו פקודות מטכ"ל מפורשות על פי פקודת 'השירות המשותף' (סעיפים 1יב ו32) , עליה חתמו גם יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר וגם ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז. תלונות החיילים הדתיים רק עוררו את המפקדים ליישם את הפקודה, הדבר היחיד שהתחקיר חשף זה את המחדלים שמתרחשים בשטח וחוסר אכיפת פקודת השירות המשותף. כזכור, פיילוט הטנקיסטיות הראשון נכשל כבר בשנת 2015 עקב פגיעה בריאותית בבנות ופגיעה במשימות הצבאיות. האמירות שהניסוי השני נכשל בגלל הרבנים הינן פרי דמיונם של ארגוני שמאל, המתעדפים את השוויון על פני הנצחון".