דני רובס: נקלעתי לוויכוח שלא מרצוני

בלחץ ארגוני השמאל גם דני רובס ביטל הופעתו בירושלים במסגרת סדרת המופעים "בית בגיא", וכעת הוא מגיב

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 22/08/19 14:41 כא באב התשעט

דני רובס: נקלעתי לוויכוח שלא מרצוני
המופע שבוטל, צילום: צילום מסך

אתמול הודיע הזמר והיוצר דני רובס על ביטול הופעתו בירושלים במסגרת סדרת המופעים "בית בגיא". ביטול ההופעה של דני רובס מצטרף לביטול הופעתו של ארקדי דוכין, שניהם כתוצאה מלחץ ארגוני השמאל. ההופעות שנערכות בימים אלה בגיא בן הינום, סמוך למגדל דוד, הן תוצר של שיתוף פעולה בין מועדון הזאפה ועמותת אלע"ד

דני רובס הגיב על ביטול ההופעה בדף הפייסבוק שלו: "אני אוהב מאוד להופיע בירושלים. ההופעות האלה תמיד מצטיינות בהקשבה וברגש. בדיוק מה שאני מייחל לאמנות שלי. קשה מאוד לעשות את זה כשקומפרסור ענק מטרטר ברקע. זה מה שקרה עם כל המחלוקת הפוליטית סביב ההופעה בגיא בן הינום. ההמולה הזאת לא מאפשרת לי להגיש בצורה טהורה את השירים שלי ואותי. נקלעתי לויכוח הזה שלא מרצוני, ובלי שמישהו התייעץ בי מראש. אינני מחרים איש אף פעם. אני מופיע בכל מקום בו רוצים לשמוע אותי בלי רעשי רקע. חודשיים מאוחר יותר, ב 2 בנובמבר אני מופיע בירושלים באהבה. כל מי שרוצה מוזמן לבוא להופעה הזאת או לכל הופעה אחרת. אני אמשיך להיות מי שאני ביושר בכל הופעה ובכל מקום. במקרה הספציפי הזה בחרתי, כמו שכתבה אסתר שמיר פעם, להרחיק את שירי מקו האש".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "המחרים יוחרם. לא ייתכן שבלב ישראל ירושלים המקום שממנו נולד העם היהודי עיר דוד אמנים ישראלים יצטרפו לרוג'ר ווטס ותנועת החרם ויחרימו יהודים. בהתאם לחוק החרם ארגון בצלמו יפעל שכל אמן שמחרים יוחרם".

סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה: "ירושלים בירת הנצח של עם ישראל חזקה יותר מכל מחרימיה. המחרימים מפסידים. יבואו אומנים אחרים שלא מתכחשים לזהותם היהודית ולמורשתם וישוררו את שירת ירושלים. ירושלים של זהב. מי שלא רוצה לשיר לה, מפסיד".