סערת המפמ"רית לתנ"ך: נבחרה המפמ"רית החדשה

ד"ר איילת סיידלר, מאוניברסיטת בר אילן, נבחרה לרכז את לימודי מקצוע התנ"ך בחמ"ד, על אף ההתנגדות לבחירתה בחוגים השמרניים במגזר. השר פרץ: "אין ראויה מאיילת לשאת בתפקיד החשוב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/08/19 09:46 כ באב התשעט

סערת המפמ"רית לתנ"ך: נבחרה המפמ"רית החדשה
איילת סיידלר, צילום: יואב לוי

יש מפמ"רית לתנ"ך.. לאחר הסערה וההתנגדות, ד"ר איילת סיידלר נבחרה למפמ"רית התנ"ך בחינוך הממלכתי דתי, במקומו של הרב יהודה טרופר שסיים את תפקידו. לחדשות כיפה נודע כי סיידלר נבחרה פה אחד על ידי הוועדה.

ד"ר איילת סיידלר (53), תושבת גבעת שמואל, אמא ל 6 ילדים, היא מרצה לתנ"ך באוניברסיטת בר אילן וסגנית ראש המדרשה באוניברסיטה. היא נחשבת למינוי מוערך לתפקיד. כתב חדשות 13, עקיבא נוביק, פרסם כי סיידלר מקובלת גם על רבנים הנחשבים לשמרנים במיוחד, כמו הרב אבי גיסר, הרב איתן אייזנמן והרב יעקב אריאל, על אף שהיא באה מהעולם המחקרי של האקדמיה.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בתגובה למינוי: "הועדה המקצועית במשרד החינוך קבעה כי ד״ר איילת סיידלר היא מפמ״רית תנ״ך החדשה בחמ״ד. כפי שקבעה הועדה אין ראויה מאיילת לשאת בתפקיד החשוב, אני מברך אותה שתעלה ותצליח ותוביל את לימודי התנ״ך קדימה. התנ״ך הוא ספר הספרים שלנו ואחריות גדולה מוטלת על כתפו של מפקח המקצוע ויותר מכך זו זכות גדולה לעשות זאת."

כפי שפורסם בכיפה, לאחר שנודע כי סיידלר היא המועמדת המובילה לתפקיד המפמ"רית בחמ"ד, החלה התנגדות לבחירתה בחוגים השמרניים במגזר, המקורבים לישיבת הר המור. הרב קובי דביר מישיבת מצפה רמון, אחד מראשי ארגון ליב"ה, כתב מכתב חריף בתחילת השבוע לשר החינוך הרב פרץ, בבקשה לפסול את מינויה של סיידלר מהסיבה שהיא משתמשת בשיטות ביקורתיות בלימוד התנ"ך.

הרב דביר כתב בין היתר: "ברור שגישתה של הגב' הד"ר איילת סיידלר (ע"פ הפרמטרים שהובאו לעיל) היא גישה אקדמית מובהקת המתייחסת לתנ"ך באופן אנושי, ספרותי והיסטורי שאינו נמנע מהצגת גדולי ישראל שזכו לנבואה כבני אדם רגילים בעלי חולשות ויצרים כמונו, בניתוח המבקר אותם ואת מעשיהם".

שר החינוך הרב רפי פרץ

שר החינוך הרב רפי פרץצילום: גילי יערי, פלאש 90

לאחר פרסום המכתב התעוררה סערה. הרב אמנון בזק מישיבת הר עציון כתב כי "מנסים לתפור תיק", לסיידלר: "אם אכן ייכנע הרב פרץ לקמפיין המסולף הזה, מן הראוי שכל מי שאינו מוכן לקבל את תהליך 'הר המוריזציה' של החינוך הממלכתי דתי יחפש לו מפלגה אחרת להצביע לה", כתב הרב בזק.
המפמ"ר היוצא הרב יהודה טרופר התייחס גם הוא לנושא וטען כי מדובר בלשון הרע: "כותב המכתב מתיימר לפסול תכנית שאושרה על ידי גדולי ישראל המנויים לעיל, ממילא עדותו אינה נאמנת עלי", כתב הרב טרופר.

גם נשים מקהילתה של סיידלר בגבעת שמואל פנו לשר החינוך ודרשו שלא לבטל את מינויה לתפקיד: "סיכול מינויה יהיה מכה אנושה דווקא לאנשי התורה דבקי המסורת, ובתוכם ציבור ישיבת הר המור. אנו קוראים בזאת לרב לדחות כל התייחסות למכתבי השמצה והכפשה". כתבו.

לאחר הסערה התייחס הרב פרץ עצמו לנושא, והסביר כי המינוי אינו בתחום אחריותו: "השר סמוך ובטוח שגורמי המקצוע של המשרד יבחרו את המועמד הטוב ביותר להוראת התנ״ך בחמ״ד ויתעלמו מגורמים אינטרסנטיים שונים אשר מנסים להשפיע על זהות המפקח", נאמר בתגובה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן