השר חיים כץ התפטר. ח"כ חוטובלי: מצפה שרוה"מ ימנה אותי שרה

כצפוי הודיע היום (ו) השר חיים כץ כי הוא מתפטר מתפקידו. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "עם התפטרות השר חיים כץ, אני מצפה מראש הממשלה למנות אותי לשרה. זהו רגע מבחן מול הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/19 17:30 טו באב התשעט

השר חיים כץ התפטר. ח"כ חוטובלי: מצפה שרוה"מ ימנה אותי שרה
חיים כץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר חיים כץ הודיע היום (ו) על התפטרותו מתפקיד השר.  כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליטהחליט להגיש כתב אישום נגד שר העבודה והרווחה חיים כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט החליט להסתפק בעבירות של מרמה והפרת אמונים ושימוש במידע פנים ולוותר על עבירת השוחד שבה נחשד בכתב החשדות, בתום הליך שימוע שהתקיים באוקטובר אשתקד. התיק השני נגד כץ, שבו נחשד כי הפעיל לחצים על עובדי התעשייה האווירית להתפקד לליכוד כשהיה יו"ר ועד העובדים ייסגר. 

מכתב ההתפטרות

מכתב ההתפטרותצילום: ללא

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה לדברים: "עם התפטרות השר חיים כץ, אני מצפה מראש הממשלה למנות אותי לשרה. זהו רגע מבחן מול הציונות הדתית שהיא חלק מהליכוד. הציבור האיכותי הזה רוצה לראות ייצוג הולם סביב שולחן הממשלה משורות מפלגת השלטון. אני מאחלת לשר חיים כץ שיצא זכאי במשפט ושיעשה עמו משפט צדק."

יו"ר כחול לבן בני גנץ : "השר חיים כץ עשה את המעשה הנכון כשהתפטר מהממשלה. 
אני מאחל לו בהצלחה במלחמה על חפותו בבית המשפט, אבל אין ספק ששר עם כתב אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו: לא חוקית, לא מוסרית ולא מעשית.
‏עצם הדיון על שמירת החסינות בעת התמודדות עם כתב אישום על מעשים פליליים שנוגעים לשירות הציבור, מצביעים על הריקבון המוסרי שאליו דירדרו אותנו עשר שנות משטר נתניהו. לא נאפשר זאת לשר כץ, ונעצור גם את ניסוי הכלים שנתניהו מבקש לבצע דרכו."