מנדלבליט הכריע: כתב אישום יוגש נגד השר כץ

לאחר שלוש שנות חקירה, היועמ"ש יבקש מהכנסת להסיר את חסינותו של שר הרווחה, ולהעמידו לדין בעבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. כץ שוקל לוותר על החסינות תמורת משפט מהיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/19 15:55 יג באב התשעט

מנדלבליט הכריע: כתב אישום יוגש נגד השר כץ
חיים כץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד שר העבודה והרווחה חיים כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט החליט להסתפק בעבירות של מרמה והפרת אמונים ושימוש במידע פנים ולוותר על עבירת השוחד שבה נחשד בכתב החשדות, בתום הליך שימוע שהתקיים באוקטובר אשתקד. התיק השני נגד כץ, שבו נחשד כי הפעיל לחצים על עובדי התעשייה האווירית להתפקד לליכוד כשהיה יו"ר ועד העובדים ייסגר. 

מנדלבליט אמור להודיע לכנסת על הגשת כתב אישום נגד כץ, ולבקש את הסרת החסינות שלו. לפי החוק, יעמדו לכץ 30 יום לבקש מהכנסת שלא להסיר את חסינותו, אולם דיון כזה יוכל להתנהל רק עם כינון הכנסת החדשה. לפי פסיקת בג"ץ, חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום חמור לא יוכל לכהן כשר, ולכן השר חיים כץ ייאלץ להתפטר מהממשלה עוד לפני הבחירות, ולא יוכל לכהן כחבר בממשלה הבאה. על פי הדיווח של חדשות 12 השר חיים כץ שוקל לפנות לפרקליטות ולהציע להם שיוותר על  ויתור חסינותו תמורת משפט מהיר.

כתב האישום נגד השר כץ הוא בגין מערכת יחסים של "תן וקח" עם איש שוק ההון, מוטי בן ארי, ששימש כיועץ פיננסי של חברת אקוויטל, שהשליטה בה מיוחסת בשוק ההון לקובי מימון. החקירה נפתחה לפני למעלה משלוש שנים ולוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.