חגית משה בעד הפרדה בהופעה: "זכותם של ציבורים לקיים אירועים תוך הקפדה על אורחות חייהם"

סגנית ראש עיריית ירושלים הסבירה כי גם בירושלים יתקיימו אירועים בהפרדה מגדרית: "ישנם כוחות המנסים לכרסם כל העת בדמותה היהודית של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/19 14:22 יג באב התשעט

חגית משה בעד הפרדה בהופעה: "זכותם של ציבורים לקיים אירועים תוך הקפדה על אורחות חייהם"
יו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה, צילום: שרון עזרן

סגנית ראש העיר ירושלים מטעם הבית היהודי, חגית משה , מצטרפת להתנגדות נציגי ש"ס לפשרה שהציע בית המשפט בעפולה. חגית משה ציינה כי עיריית ירושלים תקיים בשבועות הקרובים שורה של אירועים תוך הפרדה מגדרית מלאה בין נשים ובין גברים.

בית המשפט הנציע לחלק את מתחם ההופעה לשלושה חלקים. לגברים, נשים, ולחלק מעורב. משה הסבירה כי מתנהלת מערכה על דמותה היהודית של המדינה: "ישנם כוחות המנסים לכרסם כל העת בדמותה היהודית של המדינה. זכותם של ציבורים לקיים אירועים וטקסים תוך הקפדה על אורחות חייהם לרבות הפרדה מגדרית".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הגיש הבוקר (ד') לביהמ"ש לעניינים מינהליים בנצרת את עמדתו בעניין ההופעה המיועדת לקהל החרדי בפארק העירוני בעפולה.

זאת, במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט, המבקשת לחייב את העירייה לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית. בהליך משפטי קודם שהתנהל בקשר לאירוע, הודיעה העירייה כי לא תכפה הפרדה מגדרית באירוע, אולם אין בכך כדי למנוע מהמשתתפים לקיים הפרדה מגדרית וולונטרית. הודעה זו עוגנה בפסק הדין.