התאגיד מפסיק לעבוד עם חברת ההפקה של 'מחוז ירושלים'

בעקבות פרשת שתילת הרובה בביתו של פלסטיני, לצורך ביום פשיטה משטרתית במסגרת הסדרה 'מחוז ירושלים' המשודרת בתאגיד השידור, ב'כאן' החליטו להפסיק את העבודה עם חברת ההפקה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/08/19 13:52 ז באב התשעט

התאגיד מפסיק לעבוד עם חברת ההפקה של 'מחוז ירושלים'
הסדרה 'מחוז ירושלים', צילום: משה נחומוביץ

מועצת תאגיד השידור הציבורי 'כאן' הודיעה היום (ה') כי תפסיק את ההתקשרות עם חברת ההפקה 'קודה', האחראית על הפקת תכנית הדוקו-ריאליטי ששודרה בתאגיד 'מחוז ירושלים'. ההחלטה מגיעה בעקבות הפרשה, שהתפרסמה השבוע ב'הארץ', בה הושתל רובה M-16 בביתו של תושב הכפר עיסאוויה שבמזרח ירושלים, לצורך צילומי פשיטה משטרתית במסגרת צילומי הסדרה.

בהודעת התאגיד נאמר כי "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים" וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא.

"כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי.
בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע. יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה. 

"לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף.

בתאגיד מפנים את האצבע המאשימה אל חברת ההפקה: "המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן