המשטרה התנצלה: מי השתיל רובה בבית של פלסטיני לצורך צילום סדרת טלוויזיה?

במהלך צילומי הסדרה 'מחוז ירושלים' הושתל רובה M-16 בבית פלסטיני בכפר עיסאוויה במזרח העיר, והתבצעה פשיטה משטרתית על הבית לצורך צילומי הסדרה. במשטרה התנצלו, אך ייתכן כי השתלת הנשק היתה רעיון של ההפקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 20:34 ה באב התשעט

המשטרה התנצלה: מי השתיל רובה בבית של פלסטיני לצורך צילום סדרת טלוויזיה?
הסדרה 'מחוז ירושלים', צילום: משה נחומוביץ

מי אחראי לשתילת נשק בבית פלסטיני במזרח ירושלים, רק לצורך ביום סצנה בסדרה דוקומנטרית על המשטרה? ב'הארץ' נחשף הבוקר (ג') כי המשטרה שתלה רובה M16 בביתו של פלסטיני, תושב הכפר עיסאוויה, ולאחר מכן ערכה פשיטה על הבית, לצורך צילומי הסדרה 'מחוז ירושלים', העוסקת בפעילות משטרת ירושלים, ששדורה ב'כאן 11'.

בפרק התשיעי של הסדרה נראית פשיטה שנערכת באישון לילה בביתו של תושב עיסאוויה בשם סאמר סלימאן, ובמרתף ביתו נמצא רובה M16. אחד השחקנים מכנה את המרתף בו נמצא הנשק "מנהרה שלא הייתה מביישת את החפירות בעזה".

סלימאן מספר כי קיבל מהמשטרה אישור שלא נמצא דבר בבית, אך בעקבות החיפוש שכניו החלו לחשוד בו כי הוא מעורב בפעילות בלתי חוקית להברחת נשק. עוד סיפר ל-ynet כי המשטרה העירה את ילדיו ודרשה לרכז אותם בסלון: "הילדים ממש פחדו, גם הכלבים של המשטרה הפחידו אותם. הם שאלו אותי 'מה הם רוצים?'".

התפרעויות ערבים במזרח ירושלים. ארכיון

עימותים במזרח ירושלים. ארכיוןצילום: יניב נדב, פלאש 90

בהמשך הוציאה המשטרה התנצלות בה נאמר: "בהמשך לפניות כתבים בנושא קטע מפעילות במזרח ירושלים ששודר בפרק סיום הסדרה ׳מחוז ירושלים׳, ברצוננו להבהיר כי "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

מתאגיד השידור כאן נמסר כי "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, 'קודה תקשורת'. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם".

בהמשך פורסם ב-ynet כי במשטרה בודקים האם הנשק הושתל בעקבות הצעה של חברת ההפקה, אך הבהירו כי הפשיטה על הבית נעשתה בהתאם לצו בית משפט, בעקבות מידע מודיעיני.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן