ניצחון ראשון למפלגת נעם

ועדת הבחירות החליטה: קמפיין של המפלגה אשר חברות הפרסום סרבו לפרסם בטענה שהוא פוגע ברגשות הציבור - יפורסם

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/19 14:49 ה באב התשעט

ניצחון ראשון למפלגת נעם
קמפיין מפלגת נעם, צילום: מפלגת נעם

ממלא מקום יו"ר ועדת הבחירות השופט ניל הנדל קיבל לפני זמן קצר את עתירת מפלגת נעם והורה לחברות הפרסום י.מור וכנען מדיה בע"מ לפרסם את קמפיין המפלגה תוך שהוא מטיל עליהם לשלם הוצאות משפט למפלגת נעם.

מדובר בקמפיין השילוט "גאווה וקניית ילדים או שהבן שלי יתחתן עם אישה - ישראל בוחרת להיות נורמלית." ו- "רפורמים או שהנכד שלי יישאר יהודי - ישראל בוחרת להיות נורמלית.". החברות סרבו לפרסם את הקמפיין על אוטובוסים ברחבי הארץ וכן שלט ענק על מלון בכניסה לעיר ירושלים. פרקליטם של נעם, עו"ד גיא בוסי הגיש את העתירה לועדת הבחירות כנגד חברות הפרסום אשר סרבו לפרסם את קמפיין המפלגה בטוענה שמדובר בקמפיין אשר פוגע ברגשות הציבור.

ממפלגת נעם נמסר "וועדת הבחירות המרכזית, קיבלה לחלוטין את עמדת מפלגת נעם והורתה לחברות הפרסום שסירבו, לפרסם מיידית את שלטי התעמולה של נעם, תוך שהשופט מטיל על חברות הפרסום הוצאות כבדות. צר לנו על הזמן הרב שחלף ממועד הגשת העתירה, אך אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית. נעם היא הבית של כל אזרח שהחליט להפסיק לשתוק ושרוצה להחזיר את ישראל לנורמליות".

עו"ד אילון עישר ממשרד סימון עישר דסקל ושות', המייצג את י.מור בפרסום וכנען מדיה, מסר: "החלטת יו״ר ועדת הבחירות מחייבת  בחסות חופש הביטוי הביטוי הפוליטי, את חברות הפרסום לפרסם את המודעות של מפלגת נועם, שלפיהן חברי קהילת הלהט״ב עוסקים ב״קניית ילדים״, ושכל משפחה שאינה מורכבת מאמא ואבא איננה נורמלית".