מפלגת נעם עותרת נגד וועדת הבחירות: "סתימת פיות"

המפלגה החדשה מבית מדרשו של הרב טאו עתרה נגד ההחלטה שלא להתיר לפרסם את סרטוני תעמולת הבחירות שלהם. ועדת הבחירות בתגובה: הדיון בנושא יתקיים בהמשך השבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/19 20:37 כה בתמוז התשעט

מפלגת נעם עותרת נגד וועדת הבחירות: "סתימת פיות"
מפלגת 'נעם', צילום: מפלגת נעם

מפלגת נעם, מבית המדרש של ישיבת הר המור, עתרה נגד ההחלטה של וועדת הבחירות שלא להתיר את פרסומם של סרטוני הבחירות שלהם. הדיון בהחלטה צפוי להתקיים מחר. 

העתירה הוגשה בשם מפלגת לזוז, מפלגת המדף אותה קנתה מפלגת נעם. העותרים טענו כי ההחלטה של וועדת הבחירות לא חוקית ושיקוליהם מונעים מתמיכה מקהילת הלהט"ב. עורכי הדין של וועדת הבחירות טענו כי הסרטונים אינם עוברים את 'דרישות הסף'. 

בתוך כך עמותת 'בוחרים משפחה' שלחה גם היא בקשה לשופט מלצר להתיר לפרסם את הסרטונים. בעמותה טוענת כי החלטת וועדת יש בה משום "סתימת פיות בכל הקישור לחיזוק ערכי המשפחה, על ידי ארגונים שכפי הנראה שמו להם למטרה להביא לפירוקו של התא המשפחתי". 

השופט ניל הנדל, ממלא המקום של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית- השופט חנן מלצר, קבע כי מפלגת נעם תגיש תצהיר כתגובה על החומר שהעבירה המדינה עד לדיון הצפוי מחר (ב'). 


להורדת הקובץ

מועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה: "העתירות שהוגשו לממלא מקום ועדת הבחירות המרכזית, השופט נ׳ הנדל, עניינן חיוב חברות שילוט חוצות לפרסם שילוט מטעם מפלגת 'לזוז'". 
 
עוד הוסיפו בתגובה: "לקראת סוף השבוע שעבר הוגשו תגובות הצדדים לעתירות, וכן הוגשו בקשות שונות מטעם הצדדים. לנוכח האמור בתגובות ובבקשות, ובטרם הכרעה בעתירות, נדרשה השלמת טיעון מטעם הצדדים בהמשך שבוע זה".


להורדת הקובץ