הלחץ עבד: פנאל ל-ט' באב בהשתתפותו של בן גביר בוטל

בעקבות לחץ ארגון תג מאיר, איתמר בן גביר לא ירצה בכנס של החברה למתנ"סים בתשעה באב. עופר כסיף דווקא כן. מכללת ספיר בתגובה: "האירוע בוטל בשל היענות נמוכה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/08/19 09:24 ה באב התשעט

הלחץ עבד: פנאל ל-ט' באב בהשתתפותו של בן גביר בוטל
צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

עו"ד איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), הוזמן להרצות בערב ט' באב במתנ"ס בלוד עם מגוון מרצים נוספים בנושא 'מדינה יהודית ו\או דמוקרטית?', אולם בעקבות לחץ מצד ארגון 'תג מאיר' הוחלט לבטל את הזמנתו. 

ארגון תג מאיר מתנגד להזמנתו של בן גביר לאירועי ערב ט' באב במתנ"ס בלוד, שאורגן על ידי המכללה האקדמית ספיר,  והחל לפרסם עצומה הקוראת לשאר המרצים המוזמנים לא לאשר את השתתפותם עד אשר יבטלו המארגנים את הזמנתו של בן גביר: "זוהי פנייה אישית לשלל המרצים והמרצות שמשתתפים השנה באירועי 'הלילה לא לומדים תורה' ובקשה כי תודיעו על השעיית ההשתתפות עד אשר תבוטל הזמנתו של איתמר בן גביר ליטול חלק באירוע שתקיים בעיר לוד", נכתב. 

‏עוד הוסיפו בתג מאיר: "האירוע בהשתתפותו של בן גביר מתקיים בעיר המעורבת לוד, עיר בה ערבים ויהודים חיים זה לצד זה. הזמנתו של בן גביר, תלמידו וממשיכו של הרב כהנא, היא במקרה הטוב שיקול דעת לקוי". 

הלחץ של תג מאיר עבד ובחברה למתנ"סים החליטו לבטל את הזמנתו של בן גביר, אולם ח"כ עופר כסיף (חד"ש) דווקא כן ירצה באירוע. 

זו לא הפעם הראשונה שמכללת ספיר מבטלת את הזמנתו של בן גביר. גם במערכת הבחירות הקודמת המכללה החליטה לבטל את הזמנתו של בן גביר בפאנל בחירות שתוכנן ימים ספורים לפני הבחירות באפריל.  

ממכללת מספיר נמסר בתגובה: "בשל היענות נמוכה להשתתפות בפאנל בלוד הוחלט לבטלו. במקום הפאנל יתקיימו מעגלי שיח בשיתוף הציבור. שאר אירועי "הלילה לא לומדים תורה" 2019 של כנס שדרות לחברה והמכללה האקדמית ספיר, יתקיימו כמתוכנן".

מארגון בצלמו נמסר: "מדובר בסתימת פיות קלאסית. בעוד עופר כסיף שטוען שלגיטימי לרצוח חיילי צה"ל מרצה שם. בן גביר לא. פנינו הבוקר למכללת ספיר ולחברה למתנ"סים  בדרישה  או להחזיר את בן גביר ולחילופין לבטל את הזמנתו של עופר כסיף". 

עוד איתמר בן גביר בתגובה: "שוב מסתבר שהשמאל הנאור סותם פיות ולא מוכן להכיל ולקבל את האחר והשונה. כנראה שיש גורמים בשמאל שיושבים בפנאלים רק עם אחמד טיבי ואיימן עודה. דווקא בימי בין המצרים, במקום להרבות אהבה, יש מי שמבקש לעשות קיטוב בעם ישראל".