פולארד: "ביקשתי מנתניהו שיסייע בהקלת תנאי השחרור שלי"

המרגל הישראלי סיפר בראיון כי פנה לראש הממשלה באמצעות השגריר בוושינגטון, וביקש שיפנה לנשיא ארה"ב טראמפ, בבקשה להקל בתנאי שחרורו, כדי שיוכל לטפל באשתו החולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/19 21:09 ד באב התשעט

פולארד: "ביקשתי מנתניהו שיסייע בהקלת תנאי השחרור שלי"
ג'ונתן פולארד, צילום: צילום מסך, חדשות 12

כמעט ארבע שנים מאז השתחרר מהכלא האמריקאי, המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד העניק ראיון מלא לחדשות 12, וסיפר כי ביקש מראש הממשלה נתניהו שיסייע עבורו בהקלת תנאי שחרורו, כך שיוכל לטפל באשתו החולה.

(קטע מהראיון עם פולארד בחדשות 12)

כזכור, בחודש מאי פגשה כתבת חדשות 12 את פולארד במסעדה בניו יורק, שם התראיין בקצרה וטען כי למדינת ישראל לא אכפת ממנו.

פולארד הסביר מדוע החליט לדבר דווקא עכשיו. "זה נושא חשוב מאוד שצריך לדבר עליו ולפרסם כרגע, זה עניין של חיים ומוות", אמר. "זה נושא הומני גדול, משבר שלי ושל אשתי".

המרגל המשוחרר סיפר כי אשתו חלתה בסרטן השד בפעם השלישית, והפעם זו הוא אגרסיבי: "הבעיה היא עם תקופת המבחן שלי. אני לא יכול לטפל באשתי באופן אקטיבי", סיפר. "אנחנו רוצים לטפל בה בבית חולים בברוקלין, אבל אני לא נייד אז אני לא יכול לצאת וללכת למקומות. אם קורה משהו באמצע הלילה – אני לא יכול לעזוב את הדירה איתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

"באופן מידי יצרתי קשר עם ראש הממשלה נתניהו דרך השגריר בוושינגטון רון דרמר. עדכנתי והעברתי לו דוח רפואי מפורט וביקשתי עזרה".

"ראש הממשלה ענה שהוא הוא מתכוון להתערב בנושא. הוא היה בהלם כששמע על זה", סיפר עוד פולארד. "אני מקווה שהנשיא יקצוב את תקופת המבחן שלי כך שאוכל לטפל באשתי. אסתר רעייתי הכירה את נתניהו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ישראל נותרה מחויבת להשבת ג'ונתן פולארד. ראש הממשלה ימשיך לפעול עד להשבתו לישראל".