נתניהו בישיבת הממשלה באילת: נשמור על הפטור ממע"מ בעיר

בישיבת ממשלה החגיגית באילת, התייחס ראש הממשלה לתכנית לפיתוח העיר הדרומית: "אנחנו הולכים היום לעשות צעד גדול מאוד ולהזניק אותה אל העתיד".התוכנית כוללת השקעות תקציביות גדולות בתחום הבריאות, התיירות, התחבורה, התעסוקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 16:31 ג באב התשעט

נתניהו בישיבת הממשלה באילת: נשמור על הפטור ממע"מ בעיר
צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הממשלה אישרה לפני שעה קלה את התכנית לפיתוח העיר אילת וחבל אילות בלמעלה מחצי מיליארד שקלים התוכנית אושרה במסגרת ישיבת ממשלה מיוחדת שהתכנסה היום (א') באילת.

התוכנית גובשה בהנחיית ראש הממשלה נתניהו, בהובלת מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ובשיתוף משרד האוצר, משרד הבריאות, משרד התיירות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד החקלאות, משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הביטחון. התוכנית כוללת השקעות תקציביות גדולות בתחום הבריאות, התיירות, התחבורה, התעסוקה ועוד.

ראש הממשלה נתניהו נשא דברים בפתח שיבת הממשלה: ״אני יודע שכולכם מחכים לשמוע על התוכנית, אבל לפני זה בטח רציתם לשמוע משהו אחר - אנחנו שומרים על הפטור ממע"מ לאילת. התקדמנו מהשממה באמצעות חזון גדול ויצרנו עיר לתפארת. אנחנו הולכים היום לעשות צעד גדול מאוד ולהזניק אותה אל העתיד. אנחנו דיברנו על כך כמה שנים טובות, ולשמחתי, בעזרת כל שרי הממשלה כאן, אנחנו זזים קדימה בתוכנית של למעלה מחצי מיליארד ש״ח לפיתוח מיידי. אלה לא הבטחות, זה כסף מיידי." 

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

נתניהו גילה: "אולי הדבר החשוב ביותר שאנחנו הולכים להקים כאן זה פארק לפיתוח מזון מן הים. זה מזון העתיד. אי אפשר להמשיך להאכיל את האנושות באמצעות פרוטאין מהיבשה - זה יקר מדי, זה לא יעיל, זה מזהם וזה קשה. זה ישאר בוודאי, אבל הפרוטאין של העתיד מקורו בפרוטאין סינטטי, אבל יקח הרבה זמן עד שנדע אם זה קיים. מה שבוודאות קיים זאת היכולת לקחת דגיגים קטנטנים שהופכים בים לדגים גדולים. זאת טכנולוגיית המזון של המחר - והיא כבר פה". 

ראש הממשלה הוסיף: "ויש עוד דבר - אנחנו נמשיך לקדם את תכנון קו הרכבת מהמרכז לאילת. גם החזון הזה יתממש. יש לאילת עתיד מזהיר. לכל אזרחי ישראל יש חלק ורצון לראות את העתיד הזה מגיע כמה שיותר מהר. בגלל זה אנחנו כאן."