יש איחוד: הבית היהודי אישר את ההסכם עם הימין החדש

מרכז הבית היהודי אישר ברוב קולות את האיחוד עם המפלגות הימין החדש והאיחוד הלאומי. חברי המרכז אישרו גם את שריונו של בן גביר במקום השמיני במרשימה, אולם הוא טרם נענה לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/19 21:09 כח בתמוז התשעט

יש איחוד: הבית היהודי אישר את ההסכם עם הימין החדש
צילום: ללא

בתום ערב לא פשוט במהלכו נאומו של הרב פרץ הופסק מספר פעמים על ידי פעילים, מרכז הבית היהודי אישר הערב ברוב קולות (ד׳) את האיחוד עם המפלגות הימין החדש והאיחוד הלאומי, בתוכו קיים סעיף השריון לאיתמר בן גביר במקום השמיני. 

בטרם ההצבעה נוצרה מהומה בין חברי מרכז שהפריעו לדבריו של הרב חיים דרוקמן. הרב בתגובה: "קל לשבת בבית ולומר דברים, לא כשאתה עומד בחזית. במציאות הנוכחית לא יכולנו ללכת לבד. אחרי הבחירות אנחנו לבד. מדובר בבלוק טכני ואז הציונות הדתית תלחם על עמדותיה. ב-10 הראשונים יש לנו 6 עם האיחוד הלאומי. מה ההבדל בינינו? אין הבדל, אנחנו הציונות הדתית".

שר החינוך ויו״ר המפלגה הרב רפי פרץ אמר בנאום: "האינטרס הציבורי עומד לפני האינטרס האישי. זה מה שהנחה אותי כאשר נקראתי לדגל לפני חצי שנה וזה גם מה שהנחה אותי השבוע כשהחלטנו על האיחוד הגדול בימין. מפלגות יכולות לקום וליפול אבל בסוף יש רק מפלגה אחת עם שורשים שבלעדיה אין דבר כזה איחוד הימין, תנועה של 130 שנה – זה הבית היהודי. זו הייתה טעות לקחת סיכון שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, היינו חייבים איחוד גדול, בסוף האיחוד הזה הוא שיציל את גוש הימין כולו".

גם המתנגד הגדול להסכם,ח"כ מוטי יוגב, קרא לחברי המרכז של הבית היהודי לתמוך בהסכם: "הרב רפי - זכית. היית רגיל לטוס בשמיים פתוחים, אולי מוכי טילים, על הקרקע נשאת אלונקה וכאן יש מהמורות. כולנו פה מאחריך ומבקשים לחזק את ידיך.

יוגב הוסיף: "אני מודה, אני מאלו שיש להם פרפרים וחשבתי שנכון היה וצריך היה להגיע להסכם שנותן לבית היהודי יותר. יחד עם זאת, צריך להגיד תודה לכל מי שפעלו ימים ולילות ועשו והשיגו את מה שהשיגו. הרב יצחק לוי לימד אותי את הסיבה בגללה רואים את הכוס הריקה - כי היא למעלה. צריך לראות את הכוס המלאה.

לפי שעה, בעוצמה יהודית מסרבים להשתבץ במקום השמיני, ודורשים את המקום החמישי. בן גביר החל באיחוד טכני עם מפלגת נעם, מבית מדרשו של הרב טאו, ובכך לא יהיה שותף לימין המאוחד.