הימין המאוחד בקריאה אחרונה לבן גביר: ״אנו בשעת נעילה. אל תסגור עלינו את השער״

ראשי הימין המאוחד מפצירים באיש עוצמה יהודית לקבל את המקום ה-8 וה-13 ומציעים לו גם את תפקיד סגן יושב ראש הכנסת. בן גביר ממשיך לסרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/19 16:45 כח בתמוז התשעט

הימין המאוחד בקריאה אחרונה לבן גביר: ״אנו בשעת נעילה. אל תסגור עלינו את השער״
התאחדו? סמוטריץ, בן גביר ופרץ, צילום: יחצ

על רקע סירוב מפלגת ״עוצמה יהודית״ ושל איתמר בן גביר לקבל את הצעת ״הימין המאוחד״, פנייה אחרונה של מנהיגי התנועה: ״איתמר, אל תסגור את השער לאחדות. זו קריאה נוספת ואחרונה לעשות את הדבר הנכון. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר שמבטיחה לך ייצוג של 2 חברים בכנסת הבאה. כעת נשארה רק ״שאלת הכבוד״. 

ראשי האיחוד הוסיפו: "בשביל להגיע לאחדות ולשלב כוחות, צריך לעשות ויתורים. אין דרך אחרת. כל אחד מאיתנו התפשר למען האחדות ולמען טובת מחנה הימין. זהו רגע גורלי לימין ולארץ ישראל. עם ישראל לא יסלח למי שפגע בארץ ישראל למען כבודו האישי״.

לפי שעה נראה כי המשא ומתן בין הצדדים תקוע, כאשר איתמר בן גביר מעוניין להתברג למקום החמישי ברשימה, ואילו בימין המאוחד מעניקים לו את המקום השמיני בלבד. הימין החדש לא מוכן להתפשר על מיקומיו ברשימה המאוחדת, ומנגד הימין המאוחד ויתר על הדרישה שלו לקבל שריון בליכוד אם בן גביר יקבל לבסוף את הצעתם לאחר ראש הממשלה נתניהו לא מוכן לשריין מקום ברשימת הליכוד למועמד של הבית היהודי, כמו שניתן בבחירות לכנסת ה-21 כאשר סגן השר בן דהן שוריין במקום ה-28 ברשימת הליכוד.