הרב אלי סדן לראשי מפלגות הציונות הדתית: "שבו יחדיו ומיד לטובת איחוד אמיתי ורחב"

ראש המכינה בעלי דוחק בראשי המפלגות לשריין את בן גביר ברשימה המאוחדת: "מדובר בצו 8, אחרת נצטער על כך ביום הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/19 16:28 כח בתמוז התשעט

הרב אלי סדן לראשי מפלגות הציונות הדתית: "שבו יחדיו ומיד לטובת איחוד אמיתי ורחב"
הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב אלי סדן, ראש מכינת בני דוד בעלי, יוצא בקריאה לראשי המפלגות המרכיבות את הימין המאוחד, ומבקש מהם לצרף את איתמר בן גביר לרשימה. 

"כידוע לכם היטב, אני תומך גדול ונלהב של אחדות. של אחדות בעם ישראל וגם של איחוד פוליטי במפלגות הימין לטובת מיצוי פוטנציאל מצביעי הציונות הדתית", אמר הרב סדן.

הרב הוסיף: "אנחנו מגיעים לרגעים האחרונים בהם ניתן להוביל אחדות מלאה במפלגות הציונות הדתית, אך אני חושש שהמנהיגים הפוליטיים לא עושים הכל כדי לשמור על קולותיהם של מצביעי הציונות הדתית. אם לא יהיה איחוד אמיתי ומלא של כל המפלגות שנאמנות לדרך אנחנו נפגוש שוקת שבורה ביום הבחירות".

נזכיר כי לפי שעה המשא ומתן בין הצדדים תקוע, כאשר איתמר בן גביר מעוניין להתברג למקום החמישי ברשימה, ואילו בימין המאוחד מעניקים לו את המקום השמיני בלבד. הימין החדש לא מוכן להתפשר על מיקומיו ברשימה המאוחדת, ומנגד ראש הממשלה נתניהו לא מוכן לשריין מקום ברשימת הליכוד למועמד של הבית היהודי, כמו שניתן בבחירות לכנסת ה-21 כאשר סגן השר בן דהן שוריין במקום ה-28 ברשימת הליכוד. 

הרב סדן, שהיה בין חברי הוועדה המסדרת שבחרה ברב פרץ לראשות הבית היהודי, ממשיך לדחוק במהיגי המפלגות: "אני קורא לכם חבריי, אין לנו פריבילגיה וזהו צו השעה. בשמי ובשם חבריי לדרך - קדמו פגישה רחבה עוד היום עם השותפים הנאמנים לדרך, מיצאו מקום לכולם ושלבו כוחות. ישנן רק שתי אפשרויות - איחוד רחב ומלא שעשוי להביא את הציונות הדתית לקואליציה או קרע והפסד שיביא חלק מהמפלגה לאופוזיציה וחלק נוסף יישאר בחוץ".

"הרב רפי, בצלאל, איילת ואיתמר -  המו"מ הוא בידכם, אתם מצויים בפרטים. זה לא הזמן להאשמות הדדיות. מבקש מכם בכל לשון של בקשה, שבו כולכם ביחד בחדר ואל תצאו משם לפני שהגעתם להסכמה על איחוד של כולם", סיכם הרב את דבריו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן