זעם על דברי הרבנים נגד הלה"טבים: "אובססיה לא בריאה"

נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה, הרב רונן לוביץ, אומר בתגובה לדברי הרב אליקים לבנון - "ללמוד מהבהמות", והרב שלמה עמאר - "שיזרקו את הכיפה" על הלהט"בים הדתיים, כי רבנים אינם יכולים להמשיך לטמון את הראש בחול

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/07/19 11:59 כ בתמוז התשעט

זעם על דברי הרבנים נגד הלה"טבים: "אובססיה לא בריאה"
להט"בים דתיים, אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי דברי הרב אליקים לבנון והרב שלמה עמאר, שתקפו את הלהט"בים והלהט"בים הדתיים, נשיא תנועת נאמני תורה ועבודה, הרב ד״ר רונן לוביץ, מגיב לדברים וקורא לרבנים לקחת אחריות, ולפעול בדרכי נועם.

"נושא היחס ללהטבי"ם הפך ממחלוקת לאובססיה לא בריאה ולחזות פניה של היהדות", אומר הרב לוביץ. לדבריו, "מנהיגים ורבנים אינם יכולים להמשיך ולטמון את ראשם בחול ולחשוב שיצליחו לפתור את הסוגיה באמצעות השמעת גינויים". 
הרב לוביץ מדגיש כי "בני נוער וצעירים רבים מתמודדים עם סוגיית המיניות, ורבים מהם נושאים עיניהם לרבנים ומצפים לקבל תמיכה רוחנית.

"אנו קוראים לאותם רבנים, שניהם נושאי משרות בכירות, להכיר בתפקידם החינוכי החשוב מאין כמוהו ולהרבות אהבה ושלום, הכלה ומאור פנים. זה תפקידם העיקרי. לא לגנות, לא לגדף ולא להדיר ולהרחיק קבוצות אוכלוסייה שלמות. הדבר נכון בכל יום ויום ועל אחת כמה וכמה בימים אלו, ימי בין המצרים". מוסיפים בנאמני תורה ועבודה.

הרב עמאר

הרב שלמה עמארצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כזכור, אמש אמר ראש ישיבת אלון מורה, הרב אליקים לבנון, כי "לא ראיתי בהמה שמנסה להתחבר זכר עם זכר", בנוגע לקהילת הלהט"בים וליחסים חד מיניים. בהמשך פורסמו דבריו של רב העיר ירושלים והרב הראשי לשעבר, הרב שלמה עמאר, כי הלהט"בים הדתיים הם "פושעי ישראל, שיזרקו את הכיפה".

הדברים מגיעים גם על רקע הסערה שעוררו דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ, שאמר בראיון בשבוע שעבר כי טיפולי המרה הם אפשריים. לאחר שהותקף שוב שוב ואף התקיימו הפגנות נגד ביתו בגלל הדברים, חזר בו הרב פרץ מהדברים במכתב בו כתב כי טיפולי המרה הם דבר חמור ומסוכן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן