הפגנות בחלוצה ובתל אביב: "לפטר את הרב פרץ"

מאות אנשים משתתפים בהפגנה מול קרית הממשלה בתל אביב, בדרישה לפטר את שר החינוך בגין דבריו על טיפולי המרה. מוקדם יותר הפגינו כמה עשרות בני אדם סמוך למושב נווה, בו מתגורר הרב פרץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/07/19 20:02 יא בתמוז התשעט

הפגנות בחלוצה ובתל אביב: "לפטר את הרב פרץ"
הפגנה של הקהילה הגאה בירושלים. ארכיון, צילום: פלאש 90

מאות בני אדם משתתפים בהפגנה מול קרית הממשלה בתל אביב, בדרישה לפטר את שר החינוך, הרב רפי פרץ, לאחר דבריו בנושא טיפולי המרה בראיון בערוץ 12 אמש. המפגינים קוראים ""רפי רפי תתפטר, החינוך שווה יותר" ונושאים שלטים בגנות שר החינוך עליהם נכתב בין השאר: "טיפולי המרה – לא בבית ספרנו".

מוקדם יותר השתתפו כמה עשרות בני אדם בהפגנה בחולות חלוצה, סמוך ליישוב נווה בו מתגורר שר החינוך, הניפו דגלי גאווה וקראו לפיטוריו.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, אמר כי "טיפולי המרה הם פשע שנאה. המטפלים בשיטה זו מייצרים מצג שווא של הכרה מדעית בשיטה, למרות שבפועל אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה ויש אף עדויות לנזק, זו עמדתו הרשמית של משרד הבריאות בנושא. על ראש הממשלה לפטר את השר פרץ לאלתר. כל עמדה אחרת היא מבחינתנו תמיכה בו ובדבריו".

בהפגנה משתתף גם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, שאמר מוקדם יותר כי "היחס של רפי פרץ ללהט״ב נובע מאותו מקום בדיוק שחותר לאפרטהייד. סיפוח פלסטינים ללא זכויות - בלי למצמץ הוא אמר את זה. 
זו תפיסה בסיסית של אי-שיוויון עמוק והתנכרות לזכויות ולשאיפות של אנשים ששונים ממך. 
הרב רפי - חביב אדם שנברא בצלם. כל אדם. גם פלסטיני".