השימוע של רון קובי יידחה

בג"ץ הוציא צו ביניים הדוחה את השימוע לראש העיר של טבריה, שנכשל בניסיונותיו להעביר תקציב וזומן לשימוע לפני פיטורים במשרד הפנים. הדיון בעליון בעניינו יתקיים עד לסוף החודש

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/07/19 17:03 יח בתמוז התשעט

השימוע של רון קובי יידחה
ראש עיריית טבריה, רון קובי, צילום: פלאש 90

ניצחון זמני לרון קובי. ראש עיריית טבריה, שנודע במלחמותיו עם החרדים בעיר, ונכשל בשבוע שעבר בניסיונו האחרון להעביר את תקציב העירייה לשנת 2019, זומן לאחר הכישלון לשימוע לפני פיטורים במשרד הפנים, כפי שמורה החוק.

אלא שהיום (א') פסק בג"ץ כי השימוע של קובי יידחה, ויתקיים רק לאחר דיון שיתקיים בעניינו בבית המשפט העליון, ויתקיים לא יאוחר מה-31 ביולי, בעוד עשרה ימים.

על פי החוק, לאחר שלא הצליח ראש העירייה להעביר את התקציב, הוא נקרא לשימוע במשרד הפנים, שם תוקם ועדה שתדון האם הכישלון בהעברת התקציב הוא באשמתו, ואם אכן כך יימצא - הוא יפוטר מתפקידו. ההערכה היא שכל עוד אריה דרעי מכהן כשר הפנים, לקובי יהיה קשה עד בלתי אפשרי לשמור על כהונתו, ומשרד הפנים יורה על פיטוריו.

 שר הפנים אריה דרעי.

שר הפנים אריה דרעי. צילום: אלכס קולומויסקי POOL

היום רשם רון קובי את מפלגתו - 'הימין החילוני' - ברשם המפלגות, והוא מתכוון להתמודד בראשה בבחירות לכנסת.

קובי עצמו מסר לאחר מתן פסק הדין: "מי שביקש להדיח את רון קובי מראשות העיר טבריה יקבל אותו בסוף כשר הפנים. התמיכה ברון קובי ובמפלגת הימין החילוני חוצה את הגבולות של כל הרשתות החברתיות והמדיה.
רק רון קובי ומפלגת הימין החילוני יעצרו את הכפייה החרדית בכנסת ובמדינה.
בג״צ הוכיח היום בהחלטה תקדימית יוצאת דופן שהוא יוצא נגד סמכות שר הפנים להדיח ראש עיר, המשמעות היא שבית המשפט מבין שטבריה חייבת להשאר עיר חילונית!!!".