עימותים בגבול הרצועה, מתיחות במפרץ הפרסי | חדשות השבת

אלפי פלסטינים הפגינו בגבול רצועת עזה, חלקם יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, עשרות מפגינים נפצעו. במפרץ הפרסי השתלטו כוחות איראניים על מיכלית נפט בריטית, בתגובה להשתלטות הבריטים על מיכלית שהיתה בדרכה למזרח התיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/19 20:50 יז בתמוז התשעט

עימותים בגבול הרצועה, מתיחות במפרץ הפרסי | חדשות השבת
המפגינים ברצועת עזה מול כוחות צה"ל, אמש, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

אלפי פלסטינים הפגינו אתמול (ו') בערב בגבולות רצועת עזה, מול כוחות צה"ל. חלק מהמפגינים התפרעו, השליכו אבנים ובקבוקי תבערה. לא דווח על נפגעים בקרב חיילי צה"ל, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר המתפרעים. משרד הבריאות בעזה דיווח על כ-60 פצועים פלסטיניים.

במפרץ הפרסי השתלטו כוחות קומנדו איראניים על מיכלית נפט בריטית, וגררו אותה לעבר נמל איראני. על פי האיראנים, צוות המכלית Stena Impero כיבה את המערכת שאמורה לעדכן את הרשויות במיקומה, וכן האשימו כי הצוות התעלם מהקריאות אליו בקשר. בחברה הבריטית המפעילה את המיכלית הכחישו את ההאשמות.

תיעוד איראני של ההשתלטות על המיכלית:

שר החוץ של בריטניה, ג'רמי האנט, אמר בתגובה כי "אם לא תשחרר את המכלית - יהיו לכך השלכות". והוסיף עוד: "המפסידה הגדולה אם חופש התנועה באזור ייפגע". אך באותה נשימה אמר כי ארצו מחפשת פתרון דיפלומטי למצב ואינה מעוניינת בלחימה.

מעצר המיכלית מגיע בתגובה לתפיסתה של מיכלית שאמורה היתה להגיע לאיראן, במימי הים התיכון לפני כשבועיים, על ידי כוחות בריטיים.