המתיחות עם איראן: נתניהו וטראמפ שוחחו

ראש הממשלה ונשיא ארה"ב שוחחו בטלפון, על רקע תקרית נוספת הלילה במפרץ הפרסי. מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה הביע הערכה על כוונת הנשיא להגביר את הסנקציות נגד איראן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/07/19 19:11 ח בתמוז התשעט

המתיחות עם איראן: נתניהו וטראמפ שוחחו
טראמפ ונתניהו, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

הסנקציות על איראן יתגברו? ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב (ה') עם נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ. השיחה עסקה במתיחות עם איראן, ובהגברת הסנקציות מצד ארה"ב על מדינת האייטולות. לשכת ראש הממשלה הודיעה כי "השניים דנו בהתפתחויות האזוריות ובסוגיות ביטחוניות ובראשן איראן. ראש הממשלה הביע הערכה על כוונת הנשיא להגביר את הסנקציות נגד איראן".

השיחה בין נתניהו לטראמפ מגיעה על רקע תקרית נוספת הלילה במפרץ הפרסי, בה מספר ספינות קרב איראניות ניסו להשתלט על מיכלית נפט בריטית, שעברה במיצרי הורמוז, הנמצאים בכניסה למפרץ הפרסי. הדיווח, שמקורו בכלי תקשורת אמריקאים, אושר על ידי דובר ממשלת בריטניה.

דיווחים נוספים, שהובאו בערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס', דיברו על כך שהספינות האיראניות ניסו להפנות את המיכלית הבריטית לעבר מים טריטוריאליים איראניים, אך משחתת בריטית שליוותה את המיכלית איימה על הספינות האיראניות בתותחיה, ומנעה השתלטות איראנית על הספינה.

הניסיון הזה מגיע כתגובה על מיכלית נפט, המיועדת להגיע לאיראן, המעוכבת כבר מספר ימים על ידי כוחות בריטיים באזור מפרץ גיברלטר שבים התיכון, במסגרת הסנקציות נגד האיראנים. כזכור, לפני כשבועיים הפילה איראן מטוס ביון לא מאוייש של הצבא האמריקאי, בטענה כי חצה את גבול המים הטריטוריאליים שלה.