מנהלי ישיבות ואולפנות: "אפשר לטפל בהצלחה בנטייה מינית"

מנהלי בתי ספר בציונות הדתית חתמו על עצומה הקוראת: "לעצור את השיח האלים ואת סתימת הפיות" של ארגוני הלהט"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 11:01 טו בתמוז התשעט

מנהלי ישיבות ואולפנות: "אפשר לטפל בהצלחה בנטייה מינית"
מצעד הגאווה בירושלים, צילום: גילי יערי/פלאש 90

אחרי עצומת ההורים כעת מגיעה עצומת המנהלים. בעקבות המכתב ששלח שר החינוך, הרב פרץ, בו נכתב כי השר "מתנגד נחרצות לטיפולי המרה" , מנהלים בחינוך הממלכתי דתי וראשי ישיבות יוצאים בקריאה נגד ארגוני הקהילה הגאה, ובאמירה ברורה כי יש דרכים לטפל בנטייה מינית.

במכתב מקדים לעצומה, שנשלח אל מנהלים בחינוך הממלכתי-דתי, נכתב: "אנו חשים חובה להביע את עמדתנו ולמחות כנגד האלימות וההשתקה של הארגונים. המשך הלחץ של ארגוני הלהט"ב רק מגביר את החשיבות והצורך בהבעת עמדה בריאה כנגד".

"לא ייתכן שמערכת חינוך בה אנו מנהלים תהיה כזו שארגונים שונים כופים בה את דעתם, מחדירים תכני לימוד לתוך הלימודים ולא מאפשרים הבעת עמדה אחרת באמצעות השיטות אותן אנו רואים בימים האחרונים", כתבו.

הם חותמים את המכתב במילים: "אנו מלאי אהבה והכלה לכל אחד ואחד, מלווים כל אחד במצוקותיו ובקשייו, אך עם זאת מעידים על האפשרות וההצלחה לטפל בנטיות כאלו, ועל ההכרח לאפשר לנערים ולנערות את הסביבה התומכת והמכבדת המסייעת להם להתמודד עם הקושי בו הם נתונים".

על העצומה חתומים בין השאר מנהלת בית הספר בשבי שומרון נעמי אופן, מנהלת בית הספר "מעלה התורה" במעלה אדומים איילת כהן, מנהל בית הספר "מעיין חיים" בעלי אורן סיטבון, ראש אולפנת "דרכי נעם" בפתח תקווה גילה שרים, ראש ישיבת "רגבים בנגב" הרב ישי בן פזי ועוד.

תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבה בחריפות לעצומת המנהלים דתיים: "הזכות של כל מוסד לחנך על פי אמונתו איננה כוללת "טיפול" לכאורה, של אנשי חינוך בתלמידים שדיווחו על נטייה חד-מינית, על פי השקפת עולמם של המחנכים. "טיפולים" שכאלה עשו עד היום נזקים עצומים לאנשים רבים, ואנו מתנגדים להם בתוקף. הסיוע הנפשי לתלמידים שמדווחים על נטייה חד-מינית ונמצאים במצוקה חייב להיות אך ורק על ידי אנשי מקצוע בתחום הנפש, ועל פי רצונם החופשי.

עוד הוסיפו ערכי המשפחה על פי התורה, הכוללים זוגיות מחייבת צריכים חיזוק, אך אלה אינם עומדים בסתירה להכלת תלמידים בעלי נטייה חד-מינית. אלה כלולים במצוות "ואהבת לרעך כמוך", והם אף מחזקים את ערכי המשפחה, שהרי המשפחה מחבקת ומכילה באהבה את כל בניה ובנותיה, על גווניהם ומורכבויותיהם, ולא מוותרת על אף אחד מהם.

ממרכז ליב"ה נמסר: "אנחנו שמחים לראות מנהלי מוסדות שקמו להביע עמדה ברורה, בתוך כל השטף והשיח האלים שמנסים להשליט ארגוני הלהט"ב, וקוראים לחזק את החינוך לערך המשפחה, כפי שהיינו מצפים ממערכת החינוך של ילדינו, ולסייע לכל אחד ואחד באהבה ובאמון. מנהלים שמוצאים ומבטאים את הנוסחה הנכונה - הכלה ואהבה לכל תלמיד ותלמיד בהתמודדות ובקושי שלו, אך בלא לתת שום לגיטימציה לאג'נדות הבאות לפרק את המשפחה".